Expeditioner Egna och andras, pågående eller planerade

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-02-24, 08:40
erito erito är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Almare Visa inlägg
Jag har precis kommit tillbaka från Kilimanjaro och och kan rekommendera Lemoshorutten. Den är lite längre vilket ger bra möjligheter för höjdacklimatiseringen.
Var är det bäst att bo om man ska ta sig till starten för Lemoshorutten? Det är ju lite "på andra sidan" mot Marangu Gate va?
Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 15:40
Plizken Plizken är inte uppkopplad

Arusha eller Moshi lär väl vara lämpligast.
Svara med citat
Gammal 2015-03-02, 19:52
Ringnes Ringnes är inte uppkopplad

glad Hej o hå

Det lutar åt att det blir en resa i början av augusti med start Lemosho-rutten och runda berget på den norra sidan och ansluta till Rongai-rutten.... vidare upp på toppen för att gå ner Mweka-rutten. 8 dagar har vi i anspråk...vad tror ni?...är de bara o tuta o köra o hoppas att benen bär o lungorna håller...

// Johan
Svara med citat
Gammal 2015-10-17, 18:23
Ringnes Ringnes är inte uppkopplad

Tack...men jag var där i augusti och kom till toppen. Helt otroligt att stå på Afrikas högsta topp och en av the seven summit. Kan starkt rekommendera alla som har intresset att åka dit. Vi gick the northern Circuit och rundade berget från andra sidan. Jag fick passera både Gillmans och Stella Point innan nedfärden till millenium camp. Vi hade 9 dagar på oss så kroppen han att acklimatisera sig...en kanonresa m a o.

må väl // Johan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:42.