Snorklingstips till nybörjare / Karpathos

Jag ska iväg en sväng till Grekland (Karpathos) och vill snorkla lite. Tänkte därför skaffa en mask, snorkel och fenor. Jag är inte ute efter några värstingprylar, men de ska hålla åtminstone vettig kvalitet.

1. Har hittat ett hyfsat billigt ställe i Solna som heter SeaProDivers (http://www.seapro.se/). De säljer utrustning av märket NOC. Är det ett vettigt märke?

2. Har hört att det är billigare att köpa utrustning utomlands. Vet någon om det är billigare i Grekland, eller om priserna är jämförbara med ovan nämnda butik?

3. Hur pass säkert är det att snorkla på Karpathos? Undervattensströmmar? Jag har tävlingssimmat i över 10 år, så där är det inga problem...

Tacksam för svar!
 
NOC har reko grejjer å bra priser. Tror det kan passa utmärkt till din snorkelutrustning. (Men säger nog själv att ja tycker nocmaskerna är bättre än deras utbud av fenor). Men har ju hunnit bli kräsen på utrustning, man måste hinna prova och använda för att veta.

Speciellt mask och snorkel brukar vara billigare utomlands. Fenor snittar ofta inte inom samma procent.

Undervattenströmmar finns överallt. Har inte varit just dit du skall men man ska allti vara rädd om sig. Fördel är ju ha med sig kamrat å va van vid vatten/simma. Vem vet var eller när dem sju haven möts:)

L
 
Tack för ditt svar!

En NOC-mask går på sisådär 200-300 kr hos SeaProDivers. Blir det ännu billigare i Grekland, och i så fall ungefär hur mycket?
 
Det är jag inte säker på.. Någon annan vet kanske mer å hur det är med just NOC och priser i Europa. Men förmodligen kan de bli billigare.

Det kan vara 10-30% billigare beroende på vart man reser. Men har ju anat att det är större prisskillnader pa märken med dyrare/exclusivare sortiment.

Grekland ligger inte i värdsdelen med bäst pris. Men hoppas någon kan ge dej mer exakt svar då.

Hav een trevlig resa.

L
(Om du säger att havet skulle sakna vatten, skulle jag tro dej).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pumba Söker följeslagare till hartvikvannet. Dykning 0
oliveeer_94 Bali, var finns chans till hajar? Dykning 6
andzze Dykresa till Asien Dykning 1
vm368879 Slipade glas till dykarmask Dykning 4
Rookien Cyklop till barn ? Dykning 2
Tväråna Följ med till Korsika och dyk med UCPA i sommar! Dykning 0
Iiamia Crossover från SSI till PADDI Dykning 6
Lorre2 Lägga till dragkedja i våtdräkt? Dykning 2
Umeåstudent Dykdator till bra pris... Dykning 2
marcusen Kurslitteraturen till PADI OW/AOW mfl. Dykning 4
eyck Nya luftdykapparater till FM Dykning 26
sebr0ck Vill utbilda mig till instruktör + jobba utomlands! Dykning 1
owahlund Packningar till AGA324 300bar Dykning 5
FRLR Ta sig till Narvik med Tågkompaniet!? Dykning 3
j-flex 50 mm rem till sele / harness Dykning 2
iffen5 Sv eller Eng. manual till Aladin Sport? Dykning 0
sjokatt Buddy till Thailand Dykning 1
tian200 Ritning till sökdrake eller skärplan sökes Dykning 6
Handbok till dykdator Dykning 0
Dykresa till Narvik Dykning 1
korotkoff Dykning för nybörjare Dykning 7
Astro__ Bästa dykskolan för nybörjare i Stockholm? Dykning 4
Errol Nybörjare undrar.... Dykning 4
KristianMattiasson ny utrustning för nybörjare! Dykning 4
mindful Nybörjare Stockholm Dykning 4
peter1959 Snorklingsgrejor för nybörjare ? Dykning 9
Azrak Bra dykplatser för nybörjare Dykning 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.