Ditt senaste inköp "bilder"

Uppdatering till GoPro Hero2

Har du provat att ställa om bildvinkeln till 120 grader och kollat om bilderna blir raktecknande?
Jag lånade en Go Pro Hero 2 för några veckor men fick ej med manualen. och jag ”lyckades inte” ställa om kameran som jag vill.
bl.a misslyckades jag att ställa om bildvinkeln och då blev mina bilder (stillbilder) inte raka. se bild nedan
Per
 

Bilagor

  • GOPR0023_1024pixlar.jpg
    GOPR0023_1024pixlar.jpg
    59.7 KB · Visningar: 3,762
GoPro

Har du provat att ställa om bildvinkeln till 120 grader och kollat om bilderna blir raktecknande?
Jag lånade en Go Pro Hero 2 för några veckor men fick ej med manualen. och jag ”lyckades inte” ställa om kameran som jag vill.
bl.a misslyckades jag att ställa om bildvinkeln och då blev mina bilder (stillbilder) inte raka. se bild nedan
Per

Helt raktecknade tror jag inte att jag får med Hero2, man kan använda Photoshop´s "linskorrigering", kan bli lite "sudd" i ytterkanterna men bilden blir rak.

Tog mig friheten och lånade din bild, ett exempel på linskorrigering:
 

Bilagor

  • GOPR0023_1024pixlar (kopia).jpg
    GOPR0023_1024pixlar (kopia).jpg
    78.7 KB · Visningar: 3,698
Beställde ett Thermarest Z-lite SOL i måndags från England. 379 kr. Portofritt. Anlände idag.
 

Bilagor

  • z-lite.jpg
    z-lite.jpg
    24 KB · Visningar: 3,575
Fick idag hem ett paket som precis som Henkes paket kom från England.. Ett stycke Tatonka 1.0 liter och en Bison Bushcraft Guide Shirt..

Cheers // Johannes
 

Bilagor

  • guideshirt.jpg
    guideshirt.jpg
    95.5 KB · Visningar: 3,845
  • tatonka.jpg
    tatonka.jpg
    152.1 KB · Visningar: 3,516
Liggunderlag...

Köpte ett Exped Synmat 7 LW efter år av cellgummi...provade ett ifjol och slog till när det var 15% på hägglunds i Pite under tjejkvällen frun fick gå å shopa.
 

Bilagor

  • P1010098.jpg
    P1010098.jpg
    32.4 KB · Visningar: 3,491
Köpte ett grönt tält för 50:- i en andrahandsaffär med religiös anknytning. Förpackningen var ganska smutsig, därav det låga priset, men själva tältduken föreföll vara i bra skick.
Efter att ha skakat ut sand och jord ur påsen och spolat av tältpinnarna var det dags att ge sig ut i skogen för att hårdtesta fyndet.
Det var ungefär av den typ jag förväntat mig, ett tvåmans ryggåstält med dubbla ingångar och dubbla absider. Förutom en rand av smuts på yttertak och golv visade sig tältet vara i gott skick.

Egentligen köpte jag tältet för att sy en regnponcho av ytterduken. Men delvis på grund av att det sätt på vilket det är sytt gör det mindre lämpligt att skapa en poncho av, och delvis på grund av att det är i så pass bra skick, får det nog leva vidare som tält.
Beroende på hög vikt (3,1 kg) och knappa innermått (208x158 cm) kommer det dock knappast att få följa med på någon mer fotvandring.
 

Bilagor

  • m5040079.jpg
    m5040079.jpg
    48.3 KB · Visningar: 3,390
  • m5050097.jpg
    m5050097.jpg
    56.9 KB · Visningar: 4,200
  • m5040088.jpg
    m5040088.jpg
    20.1 KB · Visningar: 3,392
Halaj!

Jag verkar ha fastnat i liggunderlagsträsket.
Nån som vill handla min klymit i inlägg #13?
Kan levereras både i Gbg och Sthlm.

//T
 

Bilagor

  • there is no spoon.jpg
    there is no spoon.jpg
    63.4 KB · Visningar: 3,272
Mitt synmat tidigare i inlägget har fått fyra nätter på sig nu och det har nästan tjänat in sitt pris redan
 
Köpte en ny väst som jag tänkte ha att paddla med. Jag hoppas den duger. Den känns bra mot kroppen iaf. Tight och skön. Reapriset 349 spänn på Decathalon i Bromma. Normalpris 550-700 på andra butiker.

Jobe Combat Vest
 

Bilagor

  • 6993351-origpic-4b55ea.jpg
    6993351-origpic-4b55ea.jpg
    35 KB · Visningar: 3,064
Köpte ett grönt tält för 50:- i en andrahandsaffär med religiös anknytning. Förpackningen var ganska smutsig, därav det låga priset, men själva tältduken föreföll vara i bra skick.
Efter att ha skakat ut sand och jord ur påsen och spolat av tältpinnarna var det dags att ge sig ut i skogen för att hårdtesta fyndet.
Det var ungefär av den typ jag förväntat mig, ett tvåmans ryggåstält med dubbla ingångar och dubbla absider. Förutom en rand av smuts på yttertak och golv visade sig tältet vara i gott skick.

Egentligen köpte jag tältet för att sy en regnponcho av ytterduken. Men delvis på grund av att det sätt på vilket det är sytt gör det mindre lämpligt att skapa en poncho av, och delvis på grund av att det är i så pass bra skick, får det nog leva vidare som tält.
Beroende på hög vikt (3,1 kg) och knappa innermått (208x158 cm) kommer det dock knappast att få följa med på någon mer fotvandring.


Ser ut som ett gammalt Tarfala-tält va?
 
Kommande säsongs telislagg dök upp veckan efter midsommar
Nu är frågan vad jag ska montera på för bindningar, några förslag?
Styvare än G3 Targa, lättare än Linken och "free pivot" är ett krav.
 

Bilagor

  • IMAG0314.jpg
    IMAG0314.jpg
    81.1 KB · Visningar: 3,160

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...