Guldskallarnas vara eller?

Hur e det nu med guldskallarna, är ni frälsta på guldskallar eller har ni som jag aldrig lyckats med dom..

Min vana trogen så binder jag varje säsong upp ett gäng haröron med guldskalle utan att egentligen veta varför.. Jag har aldrig blivit riktig vän med fisketekniken och det känns inte som jag får rätt balans, det blir inte riktigt bra... Jag har inte ens fått nån fisk på guldskalle..

Vad säger ni andra, finns det några riktigt guldskalle frälsta flugfiskare här på utsidan som kan bringa ljus i denna för mig lustiga produkt!!

Skitfiske..
 
Säg inte så där.. jag håller just på binda upp ett gäng haröron med guldhuvuden för sommarens fiskeeskapader och har satt mycket stor tilltro till dom.. :) Nån liten fisk har du väl fått på dom??
 
maskon; sa:
Stå på dej dave! Tilltron är det allra viktigaste!!

Fan vet om det inte ligger något i det du säger.. Jag har aldrig trott på guldskalle och det har aldrig funkat för mig. Å andra sidan så har jag mången gång blivit idiotförklarad när jag slitit fram mina älskade E12'or i tid och otid, dom jevlarna får jag fisk på.. Man kanske omedvetet fiskar bättre med flugor man tror på, precis som vi alla vet att fiskemössansbetydelse aldrig får underskattas..

Så kom igen och erkänn vilka böjelser ni har.. Ere ett par fiskekallinar eller nån gammal diskett som skall ligga i fickan... Själv så är jag så osexig så att jag envisas med samma mössa oavsett väder och vind!
 
Jo visst är det så att man fiskar bättre när man känner sig inspirerad och när man känner den där speciella spänningen och är övertygad om att storfirren snart kommer hugga. Särskilt skrockfull är jag nog inte, det ska va min gamla wave rave snowboardhatt då från 91.. den är jag ogärna utan. Tyvärr börjar den bli rätt sliten, så det är nog snart dags att uppgradera!
 
där ser man.. jag trodde inte att Westrin var någon större samlare av Ravehattar. Mykke ska man höra innan öronen trillar av!!
 
FJS90/91 (Patric Broman) skrevSå kom igen och erkänn vilka böjelser ni har..


Vet inte om man ska kalla det böjelse eller anti-böjelse, men efter 15 års flitigt flugfiskande vägrar jag fortfarande använda flugfiskeväst. Tror fortfarande på "travel light" trots att utrustningen växer med tiden och numera upptar alla andra fickor.



[Ändrat av maskon 2003-01-28 kl 10:22]
 
Till att börja med...

får vi väl skilja på flyt och sjunk.

Guldskallad haröra skall imitera stigande nattsländepuppa, där guldskallen ser ut som den luft/gasblåsa som de har.

Jag fiskar den mot botten lite ryckigt upp och låter den sjunka på nytt.

Kan ju hända att den inte kommer till sin rätt i helt stilla vatten.

Denna fluga har jag fått mest fisk på i Arjeplogsområdet första halvan på juli.

Att sedan flytfisket inte har gett mig samma utdelning, tror jag har med mina bristfälliga kunskaper att göra ifs.

Guldskallad harörenymf är en kanonfluga, rätt fiskad, både för harr, öring, sik och abborre.

Dubbar den i syntetmaterial.

/Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KaptenKrok Alternativ riggning istället för jiggskallar som verkar vara jättebra Fiske 2
peppe_malmqvist Hur dum får man vara? Fiske 25
AndersSupertramp Huggtabellen - bra eller ... Fiske 10
Morgan Fiske med kanot i Sverige eller Norge Fiske 8
Dennis88 Kalixälven eller Torneälven? tips? Fiske 6
Hadoque Ny utrustning eller serva gammal Fiske 2
fiske grabben Daiwa eller Shimano?? Fiske 4
plaskdaja Har jag fått öring eller röding Fiske 4
never Finnmark ett paradis för fiske eller en djungel av svår hittade fiskevatten? Fiske 2
Glidern Sik eller harr Fiske 14
Haspel- eller spinnrulle Fiske 17
M. Finn Tub eller krok? Fiske 0
Strykarräven Keramiska spöringar, på eller av? Fiske 6
Flaggan Har någon testat Loon eller WJ Fiske 0
samme83 Strippa eller inte strippa... Fiske 7
dePaul Haspel eller multi? Fiske 37
-Patric- Lax i Viskan eller fluga i Hyssna Fiske 8
Mikael Sandberg Aborre eller abborre? Fiske 6
Raskesven Röding, kröding eller splejk? Fiske 23
bredviken Vadarkängor eller annan lösning? Fiske 14
ala Hårt eller mjukt nybörjarspö (flugfiske) Fiske 6
highlandpark Två-, tre- eller 4-delade spön? Fiske 4
maskon REC - eller? Fiske 23
monstergeddan Huggkrok eller håv? Fiske 20
HarrKungen Miekak, bra eller dåligt? Fiske 3
salmosalar GoreTex eller Neopren-Vadare? Fiske 11
Svartkjelen Ål eller Horngjel, eller ...? Fiske 2
xerxs fiske från kanot eller bår... Fiske 33
maskon Snakering - ett eller två ben? Fiske 8
AA Strömsländan Lyx - Eller? Fiske 15
green fiske i Skottland eller Irland Fiske 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...