Har inte folk någon som helst respekt kvar.

Varför förutsätter du att det är en frivillig studentstädpatrull?

http://www.unt.se/uppsala/stadningen-vantas-kosta-miljonen-1734008.aspx

Halaj!

Av alla grälsjuka trådar på detta forum tar nog denna priset!
Hur i all sin dar kan du få: …jag tror nog att…till: …jag förutsätter att…
Men tack för länken! Det finns utrymme för diskussion där, men jag tror att jag avstår…

Och jag som egentligen loggade in mig här ikväll för att visa bilder på mitt kök som jag är så mallig över.

//T
 
Varför förutsätter du att det inte är valborg?

Därför att det bland studenter och före detta studerande (sk akademiker) i Den Eviga Ungdomens Stad heter "sista april", dvs 30/4. Det är bara bland "borgare" och "arbetare" som det kallas "Valborg eller Valborgsmässoafton". På precis samma sätt som det i Sveriges femte äldsta universitetsstad, dvs Lund, heter Siste april och inget annat. ;)

Hur i all sin dar kan du få: …jag tror nog att…till: …jag förutsätter att…

Nu får du nog läsa tråden igen och städa lite bland dina "citat"...
 
Men det är faktiskt samma sak,
Från Uppsala Universitets hemsida:
"Sista april, Valborgsmässoafton, är årets största studenthögtid i Uppsala med grötfrukost, forsränning, sillunch, mösspåtagning i Carolinabacken, champagnegalopp, vårsång vid Gunillaklockan, gasquer och mycket mer. "


Valborg är alltså 1 maj, valborgsmässoafton är dagen/kvällen före. Dock lär firandet i allmänhet
sluta efter midnatt.
 
I morse när jag tog en promenad upp på berget i dag såg jag att det var skräpigt som tusan. tycker folk att tomma saker är tungt att bära på eller är det latmasken som gör sig påmind om att slänga allt runt omkring sig, tycker det är respektlös. kanske vi ska ta bort allemansrätten för den bryr sig folk om. Och istället ta betalt för att vara i den svenska skogen?
Jag bara unhttp://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=14072&stc=1&d=13762http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=14073&stc=1&d=137624298642039drar???

Torgny. Visst kan man bli deppig ibland när man ser vad "folk" kan ställa till med. Det är lätt att känna uppgivenhet. För att försöka påverka min omgivning så har jag alltid med mig en påse/kassse där jag stoppar skräp som andra slängt. Eftersom jag arbetar som lärare tror jag att jag har ganska stor möjlighet att påverka mina elever (och deras föräldrar). De flesta människor reagerar mycket positivt. Förhoppningsvis tar några efter mitt beteende och sprider det vidare.
Diskussioner om att ta bort allemansrätten förekommer då och då. Jag hoppas att den alltid kommer att finnas kvar.

Sen måste jag också påpeka (OT) att jag också blir deppig av gubbs som inte tar TS på allvar utan tar sig rätten att babbla om annat.
 

avslutad210712

Gäst
Efter att ha hittat kvarlevor efter uppblåsbar gummibåt och hagelpatron så tycker jag att måttet är rågat.

Glömde att säga att det är i en av våra nationalparker vilket tyder på både tjuvfiske som tjuvjakt.

Hur man får ut en gummibåt i naturen utan hjälp av en helikopter som inte får landa i en nationalpark funderar jag på. För inte kan väl helikopterföretaget medvetet ha brytit mot diverse lagar.....
 
Förmodligen ett utslag av ordmärkeri bara...
Valborg är inte sanna sak som Valborgsmässoafton :)

Och jul är inte samma sak som julafton, och påsk är inte samma sak som påskafton heller. Allt är egentligen dagarna efter det firas, men i vardagslag kallar vi det ju jul och påsk och valborg ändå. :)

Därför att det bland studenter och före detta studerande (sk akademiker) i Den Eviga Ungdomens Stad heter "sista april", dvs 30/4.

Jaså? På min institution säger man Valborg, men humanister och såna där kanske är mer akademiska än naturvetare?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...