Ett vargangrepp

Om ni fina supermänniskor skulle låta era barn leka där två, tre vargar synts ett flertal ggr så respekterar jag era åsikter. Världens kanske mest effektiva rovdjur.

Om inte så är ni första klassens hycklare. Ingenting annat.

Har inga barn, men är å andra sidan ingen supermänniska heller.

Men jag går däremot utan att tveka till sömns där det finns både varg, järv och björn Utomhus. Tyckte dock en musförpestad natt vid Tärnasjön var lite obehaglig. (de bet sönder mitt innertält)
 
Har inga barn, men är å andra sidan ingen supermänniska heller.

Men jag går däremot utan att tveka till sömns där det finns både varg, järv och björn Utomhus. Tyckte dock en musförpestad natt vid Tärnasjön var lite obehaglig. (de bet sönder mitt innertält)

Du kanske har någon i din släkt som har barn, någon kompis? Isf kanske du, med lite fantasi, kan försöka föreställa dig situationen.

Om du då utan tvekan låter dem leka där vargar uppehåller sig kanske jag lättare kan acceptera din ståndpunkt.


Möss är förövrigt ett jävla elände. :)
 
Om du då utan tvekan låter dem leka där vargar uppehåller sig kanske jag acceptera din ståndpunkt.

Jag skulle det, kan dock inte tala för deras föräldrar- Men å andra sidan, din accept är inte min prioritet. Att säga "om du inte gör si och så annars lyssnar jag inte på dig" är något barnsligt, Så jag kan ju låta dig leka där.
 
Vargen som attackerade hade en deformerdad käke och en hjärnskada, kanske en förklaring?

Mvh
Erik.
Läste det med.
Frisk varg är ju rädd för människor och därför skall vi ha en soppas stor vargstam att det inte finns risk för inavel och behåller sin rädsla för oss.
Björnen är ju mer oberäknlig.Den är jag rätt så rädd för.Men har en dröm att få se en vild björn närmare håll.
 
Du har problem med att folk pratar om saker du tycker det är fel att prata om? Jobbar du månne på DN..? ;)

Snälla, tänk igenom logiken i dina inlägg innan du postar. Det blir så pinsamt när du biter dig i svansen. Du tycker ju uppenbart att det är fel att jag skriver det jag skriver. Har du problem med att folk pratar om saker du tycker att det är fel att prata om? går alltså att applicera på dig. :)

Och nej, jag ogillar inte information men jag ogillar desinformation och propaganda, oavsett om den bakomliggande orsaken är planerad list eller ren dumhet.
Jag har sagt det förut och kan säga det igen: Skriv en rangordnad lista över djur i Sverige som skadar människor (ponera att du hade statistik för de senaste hundra åren). Sätt de djur som skadar flest människor överst. Vilket djur bör den rationella människan vara mest rädd för? Det djur som kommer på första plats, femte plats, tjugonde plats eller plats nummer 175? Om du är rädd för det djur som kommer på plats 175 så är rädslan irrationell, kan vi vara överens om det? Ännu mer irrationellt blir det om man inte är det minsta rädd för att de djur som finns överst på listan ska öka i antal.

Och ja, jag vet att du inte är intresserad av saklig debatt eller att skriva nåt annat än dumheter, så jag förväntar mig inte annat än dumheter till svar.
 
Snälla, tänk igenom logiken i dina inlägg innan du postar. Det blir så pinsamt när du biter dig i svansen. Du tycker ju uppenbart att det är fel att jag skriver det jag skriver. Har du problem med att folk pratar om saker du tycker att det är fel att prata om? går alltså att applicera på dig. :)

Och nej, jag ogillar inte information men jag ogillar desinformation och propaganda, oavsett om den bakomliggande orsaken är planerad list eller ren dumhet.
Jag har sagt det förut och kan säga det igen: Skriv en rangordnad lista över djur i Sverige som skadar människor (ponera att du hade statistik för de senaste hundra åren). Sätt de djur som skadar flest människor överst. Vilket djur bör den rationella människan vara mest rädd för? Det djur som kommer på första plats, femte plats, tjugonde plats eller plats nummer 175? Om du är rädd för det djur som kommer på plats 175 så är rädslan irrationell, kan vi vara överens om det? Ännu mer irrationellt blir det om man inte är det minsta rädd för att de djur som finns överst på listan ska öka i antal.

Och ja, jag vet att du inte är intresserad av saklig debatt eller att skriva nåt annat än dumheter, så jag förväntar mig inte annat än dumheter till svar.

+1

Exakt min poäng, fast bättre och mer utförligt formulerat.
 
Nolltolerans i Stockholm

Allra överst på listan med farliga djur måste ju bäver vara:
I Stockholm har man numera nolltolerans för bäver. Kanske efter att mördarbäver slog till i Tyresö
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/biten-av-baver-vid-busshallplats
Nu är det skyddsjakt på dem:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/biten-av-baver-vid-busshallplats
Det är ju trots allt att det som händer i Stockholm är det enda som räknas
Jag undrar var bäverkramarna håller hus?
 
Allra överst på listan med farliga djur måste ju bäver vara:
I Stockholm har man numera nolltolerans för bäver. Kanske efter att mördarbäver slog till i Tyresö
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/biten-av-baver-vid-busshallplats
Nu är det skyddsjakt på dem:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/biten-av-baver-vid-busshallplats
Nej, den kan väl knappast komma överst. Men den bör i alla fall komma en bra bit ovanför vargen och då undrar man ju varför folk inte är rädda för bäver? Är folk oroliga för att släppa ut sina barn i områden där bäver finns? Varför finns inga "folkuppror" som klagar över de enorma ekonomiska värden som bävern förstör?
Det är ju trots allt att det som händer i Stockholm är det enda som räknas
Jag undrar var bäverkramarna håller hus?
Åtminstone en stockholmare har ju uppenbarligen blivit anfallen av en bäver. Hur många varganfall med mänskliga skador som följd kan du räkna upp som skett utanför Stockholm? Inga, eller hur? Med tanke på allt ståhej om vargen så verkar det ju snarare som att vi ska bry oss mer om hypotetiska, osannolika faror för vissa gnällspikar än för faktiska och reella skador på stockholmare.
Och nej, jag är inte och kommer aldrig att bli stockholmare.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...