Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Hårt så inåtta bäcken ju, kul det funkar så fint!
Ja jo visst ska man bli klar någon gång! Eller gå in i väggen och hamna på hispan!
 
Låter jäkligt bra alltså. Vad hade du nu för stål och hrc där?

Ja den frågan har jag också till Seved, men för en annan kniv som damp ner i lådan igår!
Jag har alldeles glömt vad det är för stål och hrc.
Det här blir en fin traditionell brukskniv nu i höst!


Mikael
 

Bilagor

  • IMGP5384.JPG
    IMGP5384.JPG
    133.1 KB · Visningar: 853
  • IMGP5385.JPG
    IMGP5385.JPG
    136.8 KB · Visningar: 857
Seved, tack för det svaret!

Då kommer denna att tåla massor av omild vardagshantering och det är ju så det var tänkt.
Den sitter redan på bältet och ska börja användas på jobbet fr.o.m. i morgon.


Mikael
 
Seved, tack för det svaret!

Då kommer denna att tåla massor av omild vardagshantering och det är ju så det var tänkt.
Den sitter redan på bältet och ska börja användas på jobbet fr.o.m. i morgon.


Mikael

Så lite så :D

Japp absolut, det är ett bra stål, rätt segt och med den convexa slipningen o relativt kraftiga skaftet, så kommer den att funka bra som vardags kniv o EDC :D

:D Perfekt, det är precis jag vill att det ska vara, knivarna ska användas dagligen eller så mycket man behöver den. :D

Seved
 
re

Grattis Seved.
Ingen bockjakt för mig heller den här säsongen. Operation i nacken veckan som kommer så man blir nog ute ur spelet ett tag...
Min svärfar har en kniv av dig som han använder hela tiden o är jäkligt nöjd. Dem med grön micarta skaft. :)

Här en bowie jag gjorde under veckan som var. Blad längden är ca 15 cm o hela ca 27 cm långt. Stabiliserad egn masur. Stålet är 2090 stål. Hoppas ni gillar:)

5f3x.jpg

olnv.jpg
 
Tackar Kimmo :D

Jasså va kul :D ja jag minns den kniven. Hoppas han får fortsatt glädje av den.

Aha det var så den blev, mycket fin kniv :D

Seved
 
Grattis Seved.
Ingen bockjakt för mig heller den här säsongen. Operation i nacken veckan som kommer så man blir nog ute ur spelet ett tag...
Min svärfar har en kniv av dig som han använder hela tiden o är jäkligt nöjd. Dem med grön micarta skaft. :)

Här en bowie jag gjorde under veckan som var. Blad längden är ca 15 cm o hela ca 27 cm långt. Stabiliserad egn masur. Stålet är 2090 stål. Hoppas ni gillar:)



Snyggt Kimmo!

Mkt Randall över denna.


Mikael
 
Då fick jag Bencmaden,är riktigt nöjd. Mycket mjuk och smidig öppning och så ett toppen bladlås,finns absolut inget glapp. Kanske det blir även den mindre varianten snart.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    48.4 KB · Visningar: 586

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.