Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-06-12, 14:17
Lasse Be Lasse Be är inte uppkopplad

Tips från SSRS

Såg att SSRS i Arkösund letat rätt på en paddlare och i samband med detta även hittat en flytväst.
Deras tips var att märka flytvästen för lättare identifiering. Gissar att dom avser ägare och ICE, kanske också något om flytetyget vi sitter i.
Detta är en tanke som aldrig slagit mig, men nu ska jag märka "allt" som kan simma iväg från mig.
Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 20:42
azog azog är inte uppkopplad

Bra tips, det kan ju vara bra både när prylarna och ägarna kommer bort. Får märka upp lite jag med..
Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 21:14
Brune Brune är inte uppkopplad

Jag har märkt rätt många av mina kajakprylar med namn och telefon. Antingen Dymo eller broderade tyglappar (kommer inte ihåg var jag köpt dom).

När flera personer har lika eller nästan lika packpåsar, handdukar, kapell, flytvästar, paddlar, kök, vattendunkar är det lätt ta fel om prylarna inte är märkta.

Edit
Har även märkt ispiken och långfärdsskridskorna. Med 10-15 nästan lika ispikar fast olika längd i bussens bagageutrymme är det flera som tagit fel när vi kommit hem
.

Per
Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 21:52
Lico Lico är inte uppkopplad

Det är ett mycket bra tips som mina SSRS kollegor ger det kan spara massa tid och arbete om vi drar igång ett sök när vi hittar tex en tom flytväst och så har den bara blåst bort och ägaren är OK vilket vi då kan få veta med ett tel samtal så kan vi vara redo om något allvarligt händer så hoppas många anammar detta tips.
Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 17:53
Lasse Be Lasse Be är inte uppkopplad

Att på något sätt märka gympapåse, ispik, paddel m,m, med namn är det nog många som gör men det som verkligen slog ner i mig var att även skriva in ICE.

Flaxar min flytväst iväg kan jag alltid ringa närmaste SSRS station och informera. MEN om dom hittar min flytväst med mig i, livlös och död, då kan det vara en lättnad att inte behöva söka och fundera på vem som ska kontaktas.
Tack Lico för ditt jobb inom SSRS
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:09.

Logga in

Tips!