Gissa leden

Okej,

Haegefjells diretissima. Kan väl inte vara omöjligt även om man inte klättrat den.

Den mest direkta leden upp för fjället? Måste vara den stora diagonalen i mitten.

Haegefjellsdiagonalen? Kan den heta så? Har ingen förare till hands.
 
som han sa ;

när man står på toppen och kastar en sten rakt ner , där ska leden gå , bergets diretissima.

inte nödvändigtvis den lättaste leden således...

!!!
 
När jag var där var det två norska bröder som skulle klättra Tyrion. Lagom en bit ovan halva, så började det regna och det var ganska friktionsberoende. Så de firade av. De hade nog just gjort kruxet och beklagade att de fick fira från en enda bult. Det var ev nån fler dålig firning, men firar man så har jag för mig att man lämnar leden och hamnar på andra leders stand/bultar.

Själv befann jag mig samtidigt på Via Lara, och det var en rejäl skur, men vi tog en kafferast precis över det lite brantare, och efter två koppar var det i princip torrt igen. Först forsade det rejält, men när det slutade regna så torkade det på nolltid eftersom klippan var varm.

Nåja, Tyrion är det nog.
 
Här kommer en rätt hårt beskuren bild, men den kanske är för lätt ändå...
 

Bilagor

  • barbacka.jpg
    barbacka.jpg
    95.8 KB · Visningar: 1,036
Och det här är varken en fråga eller ett svar, jag måste bara visa... apropå snacket om Haegefjell och regn. Så här såg det ut på parkeringen sist jag backade på Via Lara aka Nia Gara... då torkade det inte upp. Sambon sitter och diskar just nedanför bron. Den syns inte så bra nej...
 

Bilagor

  • norgeturnen 09 062.jpg
    norgeturnen 09 062.jpg
    63 KB · Visningar: 1,004
Sjukt,

I somras var de stora "bassängerna" nedströms från bron nästan helt torra..

Fast vi fick vårt också sen, halvvägs upp på väggen såklart..
 
Ja det är i princip alltid torrt nedanför dammen, det sipprar bara lite. Vi hade ställt vår kylväska under bron! Det var sol halvvägs upp på Via Lara, sen fick vi vända. Replag på fyra, tre nybörjare. Tog ett tag. Lämnade en standplats med en röd alien, en kil, två dyneema och tre skruvisar och flydde över till Gone with... dyrt:( När vi kom till parkeringen var det farligt nära att rinna över dammen så vi flyttade kylväskan. Det slutade inte ösa på hela natten och morgonen efter såg det ut så där. Då var vi glada att ha en minibuss att sova i... Men jag har faktiskt oftast haft bra väder där så jag ska inte klaga. Och två av oss åkte tillbaka tre dagar senare, då var det torrt och soligt igen. Och hämtade ner hela standplatsen:)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...