Någon som vill hänga med på explorer belt?

Jag vill under 2016 gå explorer belt, jag har dock ingen att gå med.
Därför undrar jag om någon som också vill göra explorer belt skulle vilja hänga på. Kanske träffas innan anmälan och se hur den andre är, kanske se så att man inte tjatar hål i skallen på den André som man ska vandra med i 10 dagar xD.

Explorer belt är ett scoutevent som är under juli varje år. Nästa år så ska det vara i Grekland, Portugal eller kroatien. Man blir i början avsläppt med sin partner någon stanna i landet med en karta och kompass. Du ska nu vandra med denne under 10 dagar, minnst 16 mil och klara av X antal uppgifter. Du får varken köpa färdig mat som pizza eller ta in på t.ex hotell/vandrarhem. Dock får du ta emot saker från lokalbefolkningen. Då ordet sprids fort om explorer belt och om de svenska scouterna så håller mång ögonen öppna och att dem bjuder på saker är inte ovanligt.
Denna utmaning kan utföras av dem som är 16-21 tror jag och man får bara göra det en gång i sitt liv. Kostnaden för detta är 10 000kr

Jag har flera kompisar som gjort detta o enligt dem var det en av de bästa saker de gjort.
Hör gjärna av dig om du är intresserad!
 
Helrätt!

Hoppas Du hittar en bra vandringskompis!

Gick i Wales -91. Minns bitar som om det var igår. Inte så scoutigt dock men otroligt lärorikt.
Hade ett litet 2-manna Fjällräven ryggåstält. Trångt men lätt.

Lycka till!
 
Datum?

Hej Linn!

Jag kan tänka mig att kanske hänga med. Skulle vara en bra övning inför min kommande stora utmaning. Frågan är ju bara vilka datum detta sker? För att inte krocka för mycket med jobb eller liknande.

Mvh
 
Hej Linn!

Jag kan tänka mig att kanske hänga med. Skulle vara en bra övning inför min kommande stora utmaning. Frågan är ju bara vilka datum detta sker? För att inte krocka för mycket med jobb eller liknande.

Mvh


Hej cougarize!
Det är nästa år under Juni tror jag. Vad kul förresten!
Dem har ännu inte lagt upp mycket info, och ännu inte annälan.
 
Det är egentligen rätt irrelevant, Explorer Belt är ett äventyr som man bara kan/får göra en gång i livet och det är såvitt jag vet bara scouter som får delta. Det är med andra ord ingen kommersiell verksamhet.

De flesta som går EB får dessutom största delen av avgiften betald vid stipendier och liknande.

Resa till startpunkten och hem från mål, jag tror det ingår lite kringaktiviteter i början och slutet (omgås med de andra exploriterna), det är ju dessutom några ledare som är med och håller lite koll, deras kostnader betalas ju av deltagarna.
 
Som sagt

Hej cougarize!
Det är nästa år under Juni tror jag. Vad kul förresten!
Dem har ännu inte lagt upp mycket info, och ännu inte annälan.

Jag är som sagt väldigt intresserad!
Angående Scout så har man en gång varit scout är man ju det livet ut, själv har jag X antal år i scouterna men på grund av jobb och flytt så fick jag ta en paus för ett tag.
 
Jag är som sagt väldigt intresserad!
Angående Scout så har man en gång varit scout är man ju det livet ut, själv har jag X antal år i scouterna men på grund av jobb och flytt så fick jag ta en paus för ett tag.

Du räknas officiellt som en scout om du betalar scoutavgiften till svenska scoutdistriktet. Och för att göra EB måste du vara mellan 16-21 år (tror jag)
 
1000 kronor per dag, vad betalar man för om du inte får mat och boende?

Det kostar 10 000 kr för hela EB. En del av dessa pengarna får du tillbaka för art köpa mat för. Boende får du ena veckan. Andra veckan vandrar du och bor i tält/där folk erbjuder dig att sova. Utöver det tror jag att resan dit är betald och om du vill kan du ha fickpengar. Ja, du behöver vara scout och mellan 16 och 21 och får bara göra detta en gång i livet.
 
Jag gick i Italien 2010. Det var ganska tungt under vandringen med ca 45 grader i skuggan, men oj vad kul det är att ha gjort!
Vår resa var totalt 3 veckor lång så man får ganska god valuta för pengarna. Glöm inte att söka stipendier så att ni kommer billigare undan. Jag fick tex 5000 kr av kungen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rawpxl Någon med planer på Denali/Aconcagua? Expeditioner 2
subsoil Någon som rest i Georgien? Expeditioner 5
Zorozv Elbrus till sommaren 2015, någon som ska med? :p Expeditioner 11
vagabond83 Någon som vandrat Pacific Crest Trail? Expeditioner 10
MunkenOdos Elbrus, sommaren 2013, någon som är sugen? Expeditioner 25
Polarnatt Carstensz, någon? Expeditioner 4
mile Någon som kan identifiera var bilderna i tagna? Expeditioner 4
Newlin Någon som har ett Krypin i Hudiksvall?? Expeditioner 0
Newlin Foto / Snösko / Toppar någon ? Expeditioner 0
kristofer_wallmark Någon som har rest med NaturResor AB? Expeditioner 1
adventureDave någon som vet var detta är någonstans.. Expeditioner 7
jacobito Finns det någon HÄR då... Expeditioner 4
gNuSoftWare MRE, Någon som vet? Expeditioner 3
mardh Någon som vandrat GR11 i Pyreneerna? Expeditioner 0
Yulia korsa Sarek på skidor i april Ritsem-Suorva Expeditioner 5
MattiasP Tips på Norska berg? Expeditioner 10
bladjan Tips på ö att tälta på vid Nynäshamn Expeditioner 26
Östregård Vandra på våren, var? Expeditioner 4
GustafN USA till Argentina på motorcykel Expeditioner 12
Struensee SÖKES: Vackra platser i Sverige att campa på! Expeditioner 5
ander99 Levada do Castelejo på Madeira Expeditioner 0
Galten Tips på vandringar på Grönland? Expeditioner 14
Hota Tips på fina vandring-och skidställen som nås med lokaltrafik från Göteborg Expeditioner 1
NaturBiten Tips på sittunderlag? Expeditioner 20
jffoto Uppskattning, tid på denna resa? Expeditioner 6
tomhylsan 150 meter lång grotta hittad på Gotland Expeditioner 0
lynne99 Tänka på under expeditioner i varmt klimat? Expeditioner 7
supar_nollie Gas eller Rödsprit på Island? Expeditioner 15
7S Tangentbordsvandrare, ut på expedition! Expeditioner 1
julkel Skidtur på Svalbard april 2015 Expeditioner 2
lautakoski Första svenskarna på Madagaskars högsta berg, Maromokotro? Expeditioner 4
mo9jan Med kite på Grönland? Expeditioner 5
Linn75 tips på tur/berg jag kan ta mig upp på. Expeditioner 7
Bjorn Riis Toppturer på Syd Georgia Expeditioner 0
David och Niclas Vita bandet på 30 dagar Expeditioner 2
amandasol Tips på sponsringsmöjlighet Expeditioner 1
zardoz Fråga ang. SSK på expedition Expeditioner 10
LFucheng Vackraste platsen man varit på? Expeditioner 28
Snelhest Expedition på Grönland - Tillstånd? Expeditioner 8
norgepalangsdeluxe 250 mil på skidor genom skandinaviska fjällkedjan Expeditioner 23
incitatus Sven Yrvind på radion nu Expeditioner 3
KLAGER Björn Suneson går i mål på sitt tredje coast to coast Expeditioner 1
Bulten13 En natt på Cheops Expeditioner 0
rimn Medar eller inte på pulka? Expeditioner 3
super mario återhämtning efter vistelse på hög höjd Expeditioner 3
bjorn_zatterstrom.com Vntervandring Unna Alakas-Sitasjaue på norska sidan Expeditioner 3
AndersSupertramp Hon gjorde det ... Norge-på-langs Expeditioner 17
Moxer Sverige på längden? Expeditioner 18
gegga moya Enklaste/billigaste stället att sätta foten på en 4000topp Expeditioner 6
aholgersson På cykel från Halmstad till Rom Expeditioner 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...