Gissa position

Ska tillögga att jag inte minns om bilderna är tagna på exakt samma punkt. Men väldigt nära varandra. Här kommer ytterligare ett perspektiv men utan dimman som på första bilden
 

Bilagor

  • FB_IMG_1516210016853.jpg
    FB_IMG_1516210016853.jpg
    136.3 KB · Visningar: 247
Det ser ut som Nuortap Oalgasjjiegna, där borta...kan du kanske stå på Tjåggnåris?

Ser nu att du har rätt här från början. Illa av mig. Det måste va Tjåggnåris som syns på bilden. Sett från botten av sydkammen på svarta spetsen.

Fick för mig att det va svarta spetsen sett från botten västkammen, som på sista bilden. Va ett tag sen jag va där och minnet inte 100.

Din tur Brunobrun!
 
Ser nu att du har rätt här från början. Illa av mig. Det måste va Tjåggnåris som syns på bilden. Sett från botten av sydkammen på svarta spetsen.

Fick för mig att det va svarta spetsen sett från botten västkammen, som på sista bilden. Va ett tag sen jag va där och minnet inte 100.

Din tur Brunobrun!

Hahahahaha! Så kan det gå...

Ok, jag ska leta upp en bild ikväll. Har kollat tidigare, men inte hittat nånting jag tyckte var värt att lägga upp, men jag får kanske omvärdera. :)
 
Ok, nu har jag letat reda på en bild. Var är vi och vad kan den där kullen till höger heta?

Svårt? Ingen aning...
 

Bilagor

  • a.jpg
    a.jpg
    29.8 KB · Visningar: 239
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.