Avstängd medlem.

Om det är elaka pm som ligger till grund för avstängningen hade det väl varit bättre att kunna blockets pm från enskilda medlemmar?

För öppet i forumet tycker jag inte han har misskött sig.
 
Jag har känt S. i många år nu och kan förstå att en del folk kan misstolka hans ibland lite underfundiga och kluriga inlägg som kan misstolkas som personliga påhopp.

Helt klart är att det i det här läget finns alldeles för lite information gällande vad som egentligen hände och hur diskussionen gått till.

Rent allmänt tycker jag att det är tråkigt att S. blivit avstängd. Vi behöver folk som är lite annorlunda och ibland kan bidra med lite mystik och filosofi i de rätt ofta slätstrukna trådarna.

~Paul~
 
Omöjigt att göra en bedömning här om avstängningen är korrekt eller inte eftersom bevismaterialet inte finns.

Men Patvest inlägg var ju ändå rätt korkat.
"Du missade nog att det var klätterskor han frågade efter. Blir lätt så om man inte läser hela inlägget."

Eftersom det inte framgick att det handlade om klätterskor mer än om man vet vad "La Sportiva Miura VS" är för dojor eller att man antar att det alltid är det i forumet Klippklättring (om man nu skulle notera det).
 
Jag har fått ett som jag tycker rätt oväntat och otrevligt PM av honom men det är avklarat och var före 2008, har inga äldre meddelanden kvar. Vi har skickat lite meddelanden mellan varandra efter det. Tycker också att det är tufft med lång banning men har som alla andra ingen aning om vad som skrivits eller avhandlats. Tycker han har mycket att komma med även om det kan vara lite mästrande stundtals. En periods uteslutning kanske räcker?
 
Upprop!

Så varför tar vi inte ett upprop för Seobservers skull? Jag menar om det nu är så att admin har stängt av han utan att följa reglerna, så kanske vi ska utrycka vårt missnöje mot hanteringen och vårt stöd till Seobserver!

/Andreas
 

clindh

Forumvärd
För det första, det rör sig inte om "två klagomål". Jag skulle kunna redovisa alla inlägg som rapporterats och de varningar som givits under åren så skulle ni nog få en förståelse varför jag fick nog, men tycker inte det är rätt att diskutera specifika medlemsärenden publikt i sådan detalj.

Han är välkommen att maila mig och diskutera den här saken. Han har ju min epostadress sedan tidigare diskussioner vi haft, efter olika överträdelser, den tidigare avstängningen etc. Det är ingen avstängning på livstid, däremot tillsvidare - men jag är inte omöjlig. Men då vill jag ha en direkt dialog, inte via ombud i ett offentligt forum...

Jag har inte hört av honom sedan jag stängde kontot - förutom ett mail till redaktionen (efter att han blivit avstängd) där det rapporterades ett PM han fått som var olämpligt formulerat och kanske anledningen till att han själv använde så olämpliga ord till en annan medlem. Dock var det tyvärr redan raderat då och jag hade inte tiden att rota i databasbackuper. En annans övertramp ursäktar dock inte egna, speciellt som man redan dragit på sig själv mer än en handfull varningar för sådant tidigare.
 
Ja han var ju onekligen en färgstark karaktär på forumet.

Om en medlem likt Seobserver (d.v.s. en mångårig medlem) blir avstängd på detta vis vill åtminstone jag tro att det finns en godtagbar grund för detta.
Att vara en "gammal" medlem ger trots allt inte immunitet.

Att uppmana till upprop när man inte har några fakta på bordet känns definitivt inte aktuellt.
 
Ja han var ju onekligen en färgstark karaktär på forumet.

Om en medlem likt Seobserver (d.v.s. en mångårig medlem) blir avstängd på detta vis vill åtminstone jag tro att det finns en godtagbar grund för detta.
Att vara en "gammal" medlem ger trots allt inte immunitet.

Att uppmana till upprop när man inte har några fakta på bordet känns definitivt inte aktuellt.

Efter att jag har läst admins inlägg så jag backar från det. Hoppas att det löser sig för de inblandade.

/Andreas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...