Malmö outdoor & sports?

Hej!

Jag är ute efter att köpa lite vandring kläder till sommarn och kom över en sida http://www.malmooutdoor.se och tänkte höra om någon här har provat att köpa ifrån deras webbbutik? Tycker att de har löjligt lågt pris jämfört med Naturkompaniet samt att deras webbsida gör att en och annan varningsklocka ringer.

Tänkte höra med er innan jag vågar lägga min beställning.

Mvh Emil
 
Du kan inte jämföra priserna med Naturkompaniet, det är inte samma varumärken dom säljer.

Själv tycker jag mest det verkar vara billigt skräp dom har, jag har varit inne i butiken några gånger för att titta och klämma, men utan att hitta en enda intressant sak.
 
På de sakerna jag är intresserade av är det en prisskillnad på över 200 kr per plagg så visst kan jag jämföra priser.

Men utifrån dig så verkar det som du har varit i deras fysiska affär och då vet jag att affären faktiskt finns och de räcker för mig.

Tack för ett snabbt svar.
 
Men utifrån dig så verkar det som du har varit i deras fysiska affär och då vet jag att affären faktiskt finns och de räcker för mig.

Ja affären finns verkligen på riktigt, och den har legat där ett bra tag, kanske nåt år eller två. Den ligger snett emot Naturkompaniet på Skomakargatan.
 
Notis: Naturkompaniet finns inte längre på Skomakaregatan. Har istället öppnat i större lokaler på gågatan nära Triangeln.

Då får jag ändra mig. Butiken ligger alltså snett emot ingenting alls. Ungefär 700 meter från Naturkompaniets nya butik som ligger granne med Cubus. Nu förstår alla precis ;)

(Ja jag vet att dom precis alldeles nyss flyttat, en vecka sedan ungefär. Men folk förstår nog ändå eftersom NK legat där i en herrans massa år)
 
Någon med erfarenhet från Malmö Outdoor?? Jag ska bege mig upp till Nikkaloukta på lördag och tänkte vrålspontanköpa ett Exped Orion Extreme. Hinner inte beställa från nätet och tältet finns inte på Naturkompaniet. Hur är butiken? Hur är det med garanti etc?

http://www.malmooutdoor.se/orion-extreme-p-2708-c-538.aspx

I brist på svar, låt mig svara själv. Jag köpte ett Exped Orion Extreme från Malmö Outdoor dagen efter ovanstående inlägg. Det visade sig att de hade rea på Exped tält i butiken. Jag betalade 4895 kr. En tusenlapp mindre än vad Naturkompaniet tar för samma tält. Jag frågade lite om tältet och sen erbjöd de sig att sätta upp det. En bra idé tyckte jag. Vi gick ut i gången till höger om butiken och tältet sattes upp. Bra att få se att alla delar finns, att stängerna är hela och och tältduken inte har några revor. Eftersom jag skulle ta tåget till fjällen dagen efter så jag hade inte tid att själv slå upp tältet.

Exped Orion Extreme visade sig vara ett riktigt bra tält som helt motsvarade mina förväntningar. Dubbla absider, högt i tak, man kan spänna tältduken. Tidigare hade jag ett Bergans Kompakt 2 som jag aldrig var helt nöjd med.
 
Jag har bara handlat där en gång (i fysisk butik) och fick bra mottagande och bra svar på mina frågor. Kändes trevligare och bättre än naturkompaniet som jag spenderade 1 timme i utan att få en fråga om jag behövde hjälp (jag behövde inte hjälp men de är bra om de frågar). Jag skulle inte tveka att handla något där om priset var rätt.
 
malmö outdoor

Jo personalen är trevligt på malmö outdoor, hjälpsam etc..
Väl värt ett besök..

Om någon skall handla i butiken,har jag ett tillgodo kvitto på nästan 2000 kr..
Skulle verkligen behöva pengarna istället för ett tillgodo kvitto... skall ni handla där? Så snälla kontakta mig.... (Absolut inte konstigt, behöver bara pengarna då jag skall flytta från stan).. tacksamför hjälpen) .... :,-(
 
Jag köpte en jacka hos denna butik (Klättermusen Atle), minns ej med hur mycket det var men billigare än konkurrenterna. Det gick snabbt och smidigt.
 
Jag skulle vilja berätta om en upplevelse jag har delat med personalen på Malmö Outdoor.

Den 2 oktober vaknade jag med ett trasigt liggunderlag. Det var ett uppenbart fabrikationsfel. Som vanligt kontaktade jag tillverkarens support, som hänvisade mig till generalagenten som hänvisade mig till återförsäljaren med kommentaren att jag nog borde få reklamationen godkänd. (Det är ett utmärkt sätt att skynda på processen har jag upptäckt.) Jag vidarebefordrar mailet tillsammans med kvitto och bild på skadan till Malmö.

Malmö konstaterade snabbt (6 okt) att jag skulle klippa isär mitt liggunderlag och skicka serienumret till generalagenten. Skulle agenten ha en madrass i lager skulle jag få den, annars skulle Malmö skicka tillbaka pengarna.

15 oktober fick jag veta att generalagenten inte hade någon madrass. Jag fick frågan om jag var intresserad av något annat, vilket jag inte var. Malmö bestämde sig 19 oktober för att jag skulle få pengarna tillbaka och skickar ett mail till sin ekonom. Hittills går allt som det ska, och dessutom snabbare än förväntat.

Bara för att de inte ska glömma bort mig skickar jag ett mail i veckan och frågar hur det går. Nu slutar jag att få svar. Först efter att jag ringer butiken den 3 november får jag ett svar. De ska titta på mitt ärende och lägga in en betalning samma eftermiddag. Under eftermiddagen får jag ett mail som frågar om jag har någon kopia på mitt köp. Jag skickar över samma kvitto som jag skickade med mitt första mail och tänker att ärendet nu är så gott som löst.

Inget händer på en vecka. Jag ringer igen och blir än en gång lovad att få pengarna insatta till nästa dag. Ännu en gång händer ingenting.

Samma sak händer nästa vecka. Jag konfronterar personen i andra änden och frågar varför det inte hände något förra gången hen påstod samma sak. Personen ifråga hamnar i försvarsställning och säger att hon minsann trodde att allt var löst, men att hon ska prata med ekonomen om det så att jag kan få mina pengar till nästkommande vardag.

Nästa vecka (i förrgår) ringer jag igen och frågar vad det är som händer. Nu börjar det hela bli lite småfrustrerande. Visserligen är det oftast så här när man reklamerar, men det här ser ut att hålla på in absurdum. Personen i andra änden (en annan försäljare) säger att hen ska träffa ekonomen samma kväll och att hen ska kolla upp saken då. Jag ska få ett samtal med en förklaring nästa dag.

Nästa eftermiddag har inget hänt och jag ringer upp igen. Personen låter förvirrad och ska prata med ekonomen direkt. När jag ringer igen senare får jag veta att ekonomen sitter med det hela as we speak och ska lägga in betalningen om bara några minuter.

Idag försover mig och hinner titta på internetbanken efter 08:00 innan jag går till jobbet. Inget har hänt. Det här börjar likna ett väldigt dåligt skämt. Jag börjar nu fundera på om Allmänna Reklamationsnämnden kan pröva fall där reklamationen är godkänd men inte betalas.

Under förmiddagen ringer jag Malmö upprepade gånger. Efter kanske 20 försök ringer de tillbaka. Försäljaren låter förvirrad och säger att hen ska ringa ekonomen på en gång. Nu, två timmar senare ligger äntligen pengarna på mitt konto.

Jag får ge Malmö att de alltid har varit trevliga, utom den gången då försäljaren hamnade i försvarsställning, men de måste uppenbarligen bättra på sina rutiner.

Ska det vara så här?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Smockan Skräddare som fixar Gore-Tex-plagg i Malmö? Butiker och leverantörer 6
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
greenjuice Säck-butiken i Malmö stänger 25 januari! Butiker och leverantörer 7
Karpaterna.se Ny skön butik i Malmö: KitOut Butiker och leverantörer 1
Snørrbjørg Uteboden - nyöppnad butik i Malmö. Butiker och leverantörer 3
elinjani Återförsäljare Nishiki Lund/Malmö Butiker och leverantörer 1
Thorrez Klätterskor i Malmö/Lund Butiker och leverantörer 3
joanna Någon som handlat från Ultralight Outdoor Gear efter Brexit? Butiker och leverantörer 9
Underlig Hök ITAB Outdoor Butiker och leverantörer 23
salvion Hur är Itab Outdoor idag 2016, Kvalitét och Pris? Butiker och leverantörer 10
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
AnteÅ Outdoor-discount.com Butiker och leverantörer 1
Johan123 Bra outdoor-butiker i Berlin? Butiker och leverantörer 3
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
langby Fenix Outdoor Group vill köpa amerikanskt friluftsföretag - någon som vet mer? Butiker och leverantörer 3
Malindo Âsikter om Outdoor Research? Butiker och leverantörer 17
Brune Fjällräven (Fenix Outdoor) vann i hovrätten om upphovs Butiker och leverantörer 1
frtmarcus Var kan jag hitta Outdoor Research (OR) produkter? Butiker och leverantörer 8
MikeMike outdoor pac system Butiker och leverantörer 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...