Outdoorexperten.se -erfarenheter?

Sanningen hann ifatt dom? ;)

Har själv handlat där, köpte rensgrejer till bössorna - frågade om de olika storlekarna var kompatibla, självklart, svarar grabben.

I h-vete, konstaterar jag ett antal mil senare.


Fick förövrigt nyss hemlevererat en suuntoklocka som varit på service i Finland, DHL körde hem den till dörren, klockan servad, knappar bytta. Batteri bytt, samt genomgången.
Klockan är nog närmare tio år. Suunto lämnar nu 3 mån garanti på klockan.

Detta kostar mig ingenting. Noll. Gratis.


Suunto är kungarna av service. Obestridliga kungar.
 
Först får man räkna med att det kan ta upp till en månad att få sakerna fast att det finns i lager, så deras Lagerstatus det är bara en bluff.

Fri frakt och fria returer står det på deras sida och det här mailet fick jag av dom

Din retur är nu behandlad och godkänd. Pengarna kommer att återbetalas till det kort som användes vid köpet(eventuell kostnad för returfrakt avdrages, se köpvillkor)

Sen när man mailar dom och frågar om ex. retur, då får man inte svar på det man frågar, utan dom verkar undvika dom frågorna.



Det finns mycket bättre ställen att köpa sina saker på än hos dom här
 
Fri frakt och fria returer står det på deras sida och det här mailet fick jag av dom

Din retur är nu behandlad och godkänd. Pengarna kommer att återbetalas till det kort som användes vid köpet(eventuell kostnad för returfrakt avdrages, se köpvillkor)

Sen när man mailar dom och frågar om ex. retur, då får man inte svar på det man frågar, utan dom verkar undvika dom frågorna.

Under köpvillkor står det: "Vid byte så bjuder Outdoorexperten på returfrakten, om inte varan du vill byta till så betraktar vi returen som ett återköp. Outdoorexperten betalar max en returfrakt."

Misstänker att det saknas något eller några ord...
 
Under köpvillkor står det: "Vid byte så bjuder Outdoorexperten på returfrakten, om inte varan du vill byta till så betraktar vi returen som ett återköp. Outdoorexperten betalar max en returfrakt."

Misstänker att det saknas något eller några ord...

Fri frakt och fria returer. Fri frakt och fria byten borde det stå. Dom vet inte skillnaden på en retur och ett byte, sådan här företag borde bort fån marknaden.

Vet inte hur många mail jag skrev och till dom och försökte få svar på hur jag skulle returnera sakerna. Och hur tydligt jag än försökte förklara så fick jag inget vettigt svar.

Funderar på att anmäla dom för falsk marknadsföring. För står det retur så är det retur och inte byte av en produkt.
 
Jo, det där är väldigt vilseledande (den gula PostIt-lappen högst upp till höger). Det där är något jag personligen skulle gå i döden för. Hoppas verkligen att du får alla pengar tillbaka. Ska tills vidare avråda min kompis att handla där. Få höra hur det går sen!
 
Outdoorexperten har öppnat en butik till

Jag bor fortfarande i den stad där Outdoorexperten har sin butik. För några dagar sedan så annonserade Outdoorexperten i lokaltidningen att dom har öppnat en butik till i ett nytt köpcentrum på den sida av stan där jag bor. I köpcentrumet finns bl.a Ikea, Clas Ohlson, Kjell & company, Teknikmagasinet och Stadium, varav jag anser mig som stamkund på åtminstone Clas Ohlson men dom har vad jag vet inget stamkundskort :(.

Nu var jag till Clas Ohlson i går och handlade lite så jag passade på att besöka Outdoorexpertens nya butik.

Om man som jag tycker dom har ett litet sortiment i den första butiken jämfört med vad som finns på deras webbsida är det inget mot den nya butiken på Erikslund (det nya köpcentrumet). Där har dom bedrövligt litet sortiment. Åker man dit för att handla skulle jag bara bli förbannad, men nu vet jag hur det är så jag behöver inte åka slösa bort tid och pengar på att åka dit.

Nu är jag inte affärsman eller näringsidkare men jag begriper inte varför man öppnar en butik där man har någon eller några få % av sitt sortiment i butiken. På Ikea, Clas Ohlson, Kjell & company, Teknikmagasinet har dom i princip allt som finns i respektive företags katalog och Internet även i butiken (den nya Ikea är en fullsortimentsbutik så nu behöver man inte åka till Kunges kurva utför Stockholm för att få tag i bärkassar med blixtlås http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=50461&highlight=ikea )


/Per
 
Jo, det där är väldigt vilseledande (den gula PostIt-lappen högst upp till höger). Det där är något jag personligen skulle gå i döden för. Hoppas verkligen att du får alla pengar tillbaka. Ska tills vidare avråda min kompis att handla där. Få höra hur det går sen!

Jag återkommer med hur det gick, om dom tog betalt för returen eller inte.

Om dom nu tar betalt för returen så ska jag höra med dom om varför dom gjorde det, sen kan jag inte vara helt säker på att jag får något vettigt svar.
 
Jag köpte kängor hos dem. Jag ångrade mig när de kom hem och efter att jag provat dem. Skickade tillbaka dem, och OE stod för frakten. Trevligt bemötande och smärtfria transaktioner. Min erfarenhet.

/M
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...