Outdoorexperten.se -erfarenheter?

Jag har varierande erfarenheter av Outdoorexperten.

De levererar snabbt när grejerna finns på lager, men när man använder sig av rabatterbjudanden man får via mail så brukar de "glömmas" bort vid leverans. Sista gången jag beställde hade jag en rabattkod som gav mig 10% rabatt på hela beställningen. Men när jag skulle hämta ut ryggsäcken på posten så var det ordinarie pris som gällde. I mitt fall handlade det om 300 kronor, så jag orkade inte att ta kontakt med företaget, då deras kundbemötande av att döma av denna tråd inte är den bästa. Eftersom priserna är identiska med övriga aktörer på marknaden, så kommer jag inte handla där i fortsättningen.

Personligen tycker jag att hemsidan inte ger ett särskilt seriöst intryck, då det förekommer rätt mycket stavfel och särskrivningar. Naturligtvis kan detta bero på tidsbrist för personalen att korrekturläsa hela hemsidan, men jag anser det är viktigt då Outdoorexpertens huvudsakliga kommunikation är skriftlig.
 
Oj shit vad knäppt att stöta på en sån här tråd när jag just idag lagt min första beställning där.
Som tur var bara en liten pannlampa och en candlelantern, men om det är som ni säger så
blir det ju inget tält och/eller sovsäck därifrån iaf.
 
Jag har aldrig haft problem då jag handlat där. Grejorna har kommit efter nån dag som utlovat

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk 4
 
Jag köpte ett par Lundhags Contessa High (dammodell av professional, jag gillar att gå i kvinnokläder) (ha ha, skoja...till sambon) i april 2013. De sålde ut till nice price 1898:-
Inget att anmärka på. Normal leveranstid och allt funkade super.
 
ej nöjd med deras reklamations policy

Ej nöjd med deras reklamations policy när jag för första och sista gången hade affärer med dem.
När jag skulle reklamera mina splirrans nya Lundhags (Inlägg finns) kängor så Hanterade de det så dåligt att jag valde att använda min ångerätt och skickade tillbax dem.
 
Bra priser och snabba leveranser, stort förtroende och ja jag kommer att fortsätta handla av dem.. tråkigt när det inte fungerar kund/företag men så är det ju på många andra ställen ibland.
 
Jag har beställt från dem tre gånger. Första gången gick allt fort och smidigt. De två senaste gångerna har jag beställt saker som fanns i lager men har efter några dagar fått mail om att de måste beställa efter dem. Den första av dessa gånger fick jag vänta rätt länge på få hem sakerna. Den andra gången avbeställde jag eftersom jag inte ville vänta och fick igen pengarna efter ungefär en vecka. Båda gångerna låg hela tiden de varor jag hade beställt kvar på hemsidan som i lager. Kommer inte att handla där igen.
 
Jag har beställt från dem tre gånger, inkl en avbeställd leverans. Jag har inte haft några problem och de har varit snabba med att svara på mail.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Efterssom ingen annan har ställt frågan: vad menas? Har de (äntligen) försvunnit?

Näe, jag tror att Johan drev lite med mig och menade att det nog inte spelar så stor roll
för dom om jag beställer sovsäck därifrån eller ej:)

Till Outdoorexpertens försvar vill jag i rättvisans namn säga att jag fick min beställning
idag, med precis de grejerna jag beställt... 2 dagars leverans, helt ok.
 
Returkostnad?

Alltså, jag försöker verkligen förstå deras returpolicy vilket i mina ögon är en aning luddig. Begreppen byte/retur använder de också tämligen oklart.

Beställde en ryggsäck för mer än 500:- som verkar vara en gräns och är osäker på om jag vill behålla den, så är returen då fri eller kommer jag att få betala 59:-?

Någon med erfarenhet som kan hjälpa mig förstå? :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.