Lättillgänglig runda på Skåneleden

Hur gick ni er tur?
Var ni två stycken som vandrade?

Vi såg nämligen två killar vid Magleröd som vi passerade. Dessa killar passerade sedan oss (vi var tre stycken) något senare när vi satt och fikade vid en träbänk.
Var eventuellt någon av dessa du?

//Peter

Det låter som vi!
Vi satt vid en hage och åt frukost, sen gick vi förbi er i en vägkrök när ni satt och fikade.

Vi sov första natten vid Maglaby kärr. Andra natten är jag lite osäker på, men Krika skog känns rätt med tanke på avstånden, så om ni följde er plan slog vi nog läger ganska nära varandra. Sen gick vi en bit för att få upp värmen innan vi åt frukost (och ni passerade oss). Sista natten kan vi ha brutit mot naturreservatets regler, så den vill jag inte skriva om här :)

Synd att vi inte tog kontakt med varandra! Det är alltid intressant att få riktiga ansikten till människan bakom tangentbordet!

/OJ
 
Det låter som vi!
Vi satt vid en hage och åt frukost, sen gick vi förbi er i en vägkrök när ni satt och fikade.

Vi sov första natten vid Maglaby kärr. Andra natten är jag lite osäker på, men Krika skog känns rätt med tanke på avstånden, så om ni följde er plan slog vi nog läger ganska nära varandra. Sen gick vi en bit för att få upp värmen innan vi åt frukost (och ni passerade oss). Sista natten kan vi ha brutit mot naturreservatets regler, så den vill jag inte skriva om här :)

Synd att vi inte tog kontakt med varandra! Det är alltid intressant att få riktiga ansikten till människan bakom tangentbordet!

/OJ

Jo det var vi som satt i kröken.
Vi övernattade också vid Krika skog, precis vid vindskyddet som finns där. Vi slog upp tältet ute på ängen. Vindskyddet var upptaget av 5 el 6 högljudda danskar men vi hade ändå sovit i tält. Dom störde iallafall inte mig. Öronproppar är bra att ha med :)

Jag gissade att du var en av de två killarna och jag hade en förhoppning om att vi skulle stött på varandra lite senare men vi måste gått om varandra. Tråkigt men så är det!
Vi kanske stöter på varandra någon annan gång.
//Peter
 
Facebook för nästa äventyr

Tjena!
Fick fnatt igår efter att ha snackat med Fredrik Hansson om att ta sökandet efter någon att äventyra med i Skåne till en annan nivå.
Startade därför facbookgruppen "Äventyr från Skåne" Av anledningen att vi misstänker att flera av oss säkerligen är mer aktiva där än vad vi är på utsidan. Samt att det är betydligt enklare att hålla koll på om och vad någon har skrivit för nytt inlägg angående evenemang, resor, tankar, idéer och tips på hur vi kan komma ut o träffa liksinnade.
Sök på äventyr från Skåne så hittar ni rätt. Kriterier är enbart att ni bor/ är stationerade i Skåne!

MVH Sam A.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...