fridykning?

Jag är nyfiken på att testa fridykning.. Är vattenvan och äger ett par fenor, men det är ungefär så långt som jag kommit - är det månne någon i Göteborgsområdet här som aktivt håller på med fridykning..? (Jag vet att Juniordykarna håller till på Lundbybadet varje söndag, men tänker att det nog är lite sent på terminen att kasta sig in där nu). Tips på kurs (någon som gått kurs på Hönö?) eller liknande?
 
Förr i tiden, när jag hade tid så höll jag på litegrann. Men finns det verkligen kurser på hönö? Visste bara om att det fanns i Linköping och nere i skåne.

Vad är det för fenor du har fått tag i då? Är det långa eller vanliga? Oj, nu blev jag nästan sugen på att plocka fram dräkten. Fast den behöver nog lagas. Någon som har tips på neoprenreparatör som kan göra snygga lagningar i smooth skin?
 
Men finns det verkligen kurser på hönö? Visste bara om att det fanns i Linköping och nere i skåne.

Vad är det för fenor du har fått tag i då? Är det långa eller vanliga?


Enligt fridykning.se hålls kurser på Hönö:
http://www.fridykning.se/kurs/index.html

Jag har ett par "vanliga", långa fenor skulle jag säga :) Alltså inga kort-korta, utan "normallånga", i plast (hårdare alltså), köpta i dykaffären vid Korsvägen (här i Göteborg)..
 
Jaha, se där. Det rör på sig. En kurs kanske man ska gå. Jag har personbästa på 27 meter, tror det tar ett tag innan jag klarar det igen, så det blir ju många gratis utfärder. :)

Men seriösare, om du har lust kan vi dra ut och fridyka nån dag. Måste bara laga min dräkt först.
 
Juniordykarna

Min flickvän tränar med Juniordykarna,
Hon kommer oftast hem med ett "fånigt leende" efter träningen på söndagskvällarna. Det verkar kul. Tufft namn på klubben också. Juniordykarna.
/ Hampus
 
gro: Ja, seriöst, jag skulle gärna komma ut och igång. Dock har jag ju ingen våtdräkt... ännu - kanske är det något som är värt att investera i..? Har funderat på det.

Juniordykarna har jag koll på, eller - jag vet att de finns, men jag tänkte att det kanske var lite sent på terminen att hoppa in där nu.... Hm.
Jag kan föreställa mig det "fåniga leendet", tänker att jag nog också skulle le så :)
 
Jag vill dyka

Hej, håller ni fortfarande på med fridykning?
Jag behöver någon att dyka med, gärna i Göteborg eller kungsbacka - området. Jag har inte bil men kan eventuellt låna.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...