TV4 spelar in överlevnadsserie

Inte kommer jag att titta på detta.

Jag efterlyser mer vardagsnära äventyr, typ vandring, paddling, cykling, klättring.
Sån't som vanliga frilufsare sysslar med, och med stark inriktning på hur man måste akta den omgivning man befinner sig i (=Allemansrättens skyldigheter)

Men så'nt ger inga reklamintäkter....

Jag kan rekommendera Nordkalotten 365, en programserie där Lars Monsen är ute på tur norr om polcirkeln i ett år, i Norge, Sverige och Finland.
Det är mycket friluftliv och tips i den, men även möten med människor, t.ex guldvaskare, slädhundkörare, sportfiskare mm.
Väldigt fin serie utan intriger och tävlingar, bara skönt friluftsliv.
 
Det blev ju bara pannkaka av alltihop eftersom alla var så "sportsliga" att de röstade ut den som var sämst istället för den som var största hotet...

Det hade nog kunnat bli bra om alla hade fokuserat på att försöka vinna, med alla tillgängliga medel.

Uff då, att den bästa vinner, det kan ju aldrig bli en bra tävling av det?
Jag gillade camp Malloy just pga det, mespropparna blev sända hem. De flesta dokusåpor numera är bara värt att se få episoder av, sedan är alla intressanta och/eller kompetenta deltagare eliminerade. Resten av avsnitten sitter de darwinistiska förlorarna kvar och gnäller över hur jobbigt de har det.
Lite i överkant cyniskt kanske, men jag har svårt att förstå att någon orkar titta vidare på sista halva säsongen av.. tja, alla dokusåpor. :)
 
Tycker alla såpprogram är bara skit, det är ingen handling eller spännande.
Tre program som jag kollar på är NRK fjällfolk, finska Vid lägerelden och hundra procent bonde.

det andra på tv är bara skit.

Om tv4 ska gör något riktig överlevnadsserie så skulle det vara i Februari uppe här i norra Sverige när det är som kallast och med lite mat. Det hade varit mer spännande än i någon öken.
 
Hade vart mer intressant om "vanliga" männsikor hade fått vara med!
(som camp maloy eller hur det nu stavas)
Börjar bli trött på den där kändis-hajpen som är nu, vill inte se fler kockar, sångerskor eller idrottstjärnor. Hitta på nåt nytt! Och som sagt, varför inte ge sig ut i den underbara vildmark vi har här, alldeles runt hörnet?
 
Nu när det börjar sändas, vad tycker ni?

Själv såg jag bara avslutning på programmet och det upplevde jag mest som tramstävlingar där någon skulle slås ut. Dock ska jag ge försöka ge hela programmet en chans. Såg det va Alaska från Alaska nästa gång.
 
Inlägget som du har skrivit är för kort. Var vänlig och utöka ditt inlägg till minst 10 tecken.

Den här är klart tröttande.
 
Senast ändrad:
Det finns en serie som heter "Out of the wild" på netflix. Det har kommit två säsonger, ena i alaska och andra från venezuela. Alaskasäsongen är riktigt sevärd tycker jag. Venezuela är också helt "ok".
 
Nu när det börjar sändas, vad tycker ni?

Själv såg jag bara avslutning på programmet och det upplevde jag mest som tramstävlingar där någon skulle slås ut. Dock ska jag ge försöka ge hela programmet en chans. Såg det va Alaska från Alaska nästa gång.

Såg den på SVT Play häromdan.

Jag tycker inte det var så jätteintressant... Det var mest en massa tjafs om vart de skulle gå. Väldigt lite "överlevnad", mer "strapatser". Men får väl se om det blir bättre...

Man fick inte veta nåt om hur de fick vatten, de har ju ett filmteam med sig och hade en guide med sig (som dock inte talar om vart de ska, vara stoppar dem om de är på väg mot farliga ställen, som knarkplantager och sånt:). De åt i princip ingenting på 3 dagar vad jag kunde se, bortsett från att ena laget försökte sig på kaktusfrukter (och blev lite dåliga i magen).

Kändes rätt mycket som Robinson, fast de hade lite mer utrustning och gick istället för att bygga läger. Men samma "svält-tema" och startka viljor som tjafsar... Den där tävlingen på slutet vad ju bara förlorande laget som tävlade om vem som inte får vara med nästa vecka.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
outdoorsman Ny överlevnadsserie - Discovery channel Överlevnad 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...