Vandringsgrupp i Göteborg?

Jag är med på det med. Vart brukar ni vandra häromkring?

Ingen aning faktiskt, jag har aldrig "vandrat" på det sättet här hemma men kan vi bara komma överens om en dag eller två så ska väl platsen kunna lösas. Själv funderar jag lite på Söderåsen i Skåne men det är ju en bit att åka eller Store mosse i Småland men det är nationalpark så där får man inte tälta. Nån annan med förslag?
 
Jag brukar gå bohusleden och har gått från dess start i Lindome och upp till Kungälv men det är ju en bit kvar upp till Strömstad. Jag skulle kunna tänka mig att gå vildmarksleden en dag om någon skulle vilja gå med där. Tror den är 3,5 mil ungefär.
 
Det går man väl på en dag. Kan ju vara en bra början kanske, får väl hitta en dag som passar då bara. Kanske skall ta den om ett par veckor så om det är några fler som vill gå med så kan man planera in det.
 
vildmarksleden med start var? visst går den förbi skatås? jag skulle gärna haka på. vad sägs om nu till helgen, dvs 17 och/eller 18 augusti?
 
vildmarksleden med start var? visst går den förbi skatås? jag skulle gärna haka på. vad sägs om nu till helgen, dvs 17 och/eller 18 augusti?

Vildmarksleden startar i Hindås och slutar i Skatås om jag har fattat rätt. Jag kan nästa helg men inte denna.
Är ni andra också inne på att gå hela på en dag? För mig känns det långt men det kanske funkar.
 
Vandring 12-13:e Oktober

Hej,

Vi är några som tänkt oss denna vandring...kanske några här som villa haka på?

Har inte blivit några vandringar i sommar så nu tycker jag det var dags + att besöka sommarstugan en sista? gång innan vinter.

Min tanke är att ta buss 330 som går från nisseplatsen 08:58 (09:08 från korsvägen) och hoppa av en bit innan skene.(se länk nedan)

http://reseplanerare.vasttrafik.se/bin/query.exe/sn?L=vs_vasttrafik&ld=fe1&L=vs_vasttrafik&OK#focus

Därifrån vandrar vi ca 15km till "min" sommarstuga. Utomhusdusch, utedass, badsjö 8i närheten) och varmt och kallt vatten finns. Totalt finns ca 6 sängplatser (först till kvarn övriga får ta med liggunderlag eller tält). På eftermiddag/kväll kan man slappa, köra femkamp, spela frågespel, gitarr eller vad man önskar....

Var och en tar med sängkläder och den mat de önskar (pastasallad, frukt, nötter, choklad funkar bra).

På söndagen vandar vi ca kl 10 och ca 20km. Bussar går hem från Kinna tex 15:10, 17:10 och tar ca 1 timme till Gbg.

Tänker mig att efter båda vandringarna kan man äta på matställe/restaurang (Skene på lördagen innan de sista 2km och i Kinna på söndagen innan vi tar bussen hem) och möjlighet att handla i affär finns också i samband med detta.
 
krockar med göteborgs maraton, annars hade jag gärna hakat på. schysst av dig, christian, att erbjuda detta! hoppas ni får kul!
 
ok. tack för svar monica och anders....

några andra vandringsäventyr i kikaren framöver?

kul att du är skadefri nu monica..good luck
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...