Geocaching i Kungsbacka

Geocaching är något som ligger mig varmt om hjärtat: man kommer ut i naturen, får uppleva spännande saker och har allmänt roligt. Det jag älskar mest är dock att själv organisera saker. T.ex. tycker jag faktiskt mer om att placera ut egna cacher än att söka upp andras.

Jag har två ämnen jag vill ta upp:

Event i Kungsbacka

Jag undrar om det finns folk i Kungsbacka-trakten (det måste ju åtminstone finnas några Göteborgare) som är intresserade av ett lokalt, enkelt event. Här är ett förslag:

- Plats: Gäddevik Naturreservat (vid Lyngern, nära Fjärås)
- Tid: Lördag den 18. Klockslag obestämt
- Vad: Korvgrillning (finns särskillda platser för sådant i reservatet), geocaching och allmänt snack.

Låter detta som något?

Blogg om Geocaching i Kungsbacka

Inspirerad av gemenskapen kring något sådant som geocaching bestämde jag mig för att skapa en blogg. Jag älskar ju att skriva! Missförstå inte nu, jag försöker inte stjäla medlemmar från Utesidan, men jag ville ändå nämna denna blogg då jag hoppas att den kan föra lokala geocachare lite närmare varandra. Länk: http://geocachingkungsbacka.wordpress.com/

Så, jag vet att det finns aktiva geocachare i eller nära Kungsbacka... jag hoppas bara att ni är här och vill visa ert intresse för ett event :D
 
Den har inte kommit ut ännu. Jag ville höra folks åsikter först ;)

Någon sa till mig att han var upptagen just den helgen. En ändring kan altså komma att bli aktuell.

Kommentera gärna förslaget och låt oss veta om ni kan denna helg eller en annan :D
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...