Gissa position

En ledtråd. Denna bild är tagen i princip längst ner på det snöfält som syns till vänster på toppen
 

Bilagor

  • IMG_20190717_180125.jpg
    IMG_20190717_180125.jpg
    128.5 KB · Visningar: 273
Jag tycker mig känna igen vattendraget som rinner ner i Ruohtesvágge från Vargtoppens glaciär. Sen får jag inte ihop vinklarna riktigt, men en så spetsig topp i närheten skulle ju kunna vara Gávabákte.
 
Jag tycker mig känna igen vattendraget som rinner ner i Ruohtesvágge från Vargtoppens glaciär. Sen får jag inte ihop vinklarna riktigt, men en så spetsig topp i närheten skulle ju kunna vara Gávabákte.

Helt riktigt! Här är orginalbilden i sin helhet (som kanske hade gjort det för enkelt) , fotad från Sarektjåhkkå västkam. Och andra bilden fotad på väg ner mot Ruothesvagge från gavabakte

Din tur
 

Bilagor

  • Sarek-152.jpg
    Sarek-152.jpg
    41.1 KB · Visningar: 255
Jag går sällan upp på toppar, och här har jag förstås aldrig varit. Men med datorns hjälp kan man ju flyga över terrängen.

Här kommer en bild från helt andra trakter. Den lilla runda toppen till vänster om gula björken har ett eget namn, vilket?
 

Bilagor

  • IMG_20190929_110938.jpg
    IMG_20190929_110938.jpg
    44.9 KB · Visningar: 254
Omgivningarna liknar det man hittar i Grövelsjön. Vilket får mig att tänka på den lilla toppen Giedtietjahke som ligger nordöst om Storvätteshågna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.