Tält för max 1500kr

Suck, att jag alltid ska vara för sen till sådana här lockvaror. Kan inte ens hitta de två tälten i sortimentet längre. Hur är Urberg 2p-tältet som jag såg att trådskaparen köpte? http://www.outnorth.se/urberg/2-person-tunnel-tent#Green . Står detta sig bättre än NTF Stormbreaker 2? Får hoppas att de rear ut några andra bra tält nästa vecka, men då jag behöver tältet om ca 2 veckor känns mina möjligheter ganska små i nuläget. Kanske ska jag köpa ett billigt Rusta-tält och vänta på bättre tider?

Edit: Trist att man upptäckter att Urberg också var nedsatt till 50% för bara någon veckan sedan. Incitamentet att gå ut och investera i ett tält är ju inte särskilt starkt nu kan jag säga

Jag har just köpt det där Urberg-tältet. Ska ut 3-6 augusti i jämtlandsfjällen med det, så efter det kan jag rapportera. Det är dock mitt första tält, så jag har inget direkt att jämföra med.
 
Suck, att jag alltid ska vara för sen till sådana här lockvaror. Kan inte ens hitta de två tälten i sortimentet längre. Hur är Urberg 2p-tältet som jag såg att trådskaparen köpte? http://www.outnorth.se/urberg/2-person-tunnel-tent#Green . Står detta sig bättre än NTF Stormbreaker 2? Får hoppas att de rear ut några andra bra tält nästa vecka, men då jag behöver tältet om ca 2 veckor känns mina möjligheter ganska små i nuläget. Kanske ska jag köpa ett billigt Rusta-tält och vänta på bättre tider?

Edit: Trist att man upptäckter att Urberg också var nedsatt till 50% för bara någon veckan sedan. Incitamentet att gå ut och investera i ett tält är ju inte särskilt starkt nu kan jag säga

När du letat klart - kolla xxl igen deras hemsida är superkass och varor försvinner och kommer tillbaka ibland. Prova att söka på tältnamnen i google och skriv även xxl i sökrutan. ibland hittar man inte varor på deras hemsida men när man söker i google hittar man dom och kan öppna dom på deras hemsida.

Och som någon annan skrev så vet jag också att iallafall nordmarka finns kvar på minst 1 av varuhusen (HBG i helgen).

Urberg-tälten ser också bra ut för shysst pris.
 
När du letat klart - kolla xxl igen deras hemsida är superkass och varor försvinner och kommer tillbaka ibland. Prova att söka på tältnamnen i google och skriv även xxl i sökrutan. ibland hittar man inte varor på deras hemsida men när man söker i google hittar man dom och kan öppna dom på deras hemsida.

Och som någon annan skrev så vet jag också att iallafall nordmarka finns kvar på minst 1 av varuhusen (HBG i helgen).

Urberg-tälten ser också bra ut för shysst pris.

Har också upplevt det. Enligt hemsidan skulle tex en vis sko jag absolut ville ha inte längre finnas i den färgen förutom i en helt fel storlek. När jag sedan åkte till Kungens Kurva fanns det många olika storleka kvar, även den jag ville ha som skulle vart slut
 
https://www.sportamore.se/produkt/80489-the-north-face-talus-2-eu-gron kanske kan vara ett alternativ om det är brådis att skaffa fram ett tält.

Det är trist när man missar bra erbjudanden som de på XXL, de återkommer säkert, men då kanske inte behovet finns.

Ett tips är att besöka ett XXL-varuhus, de kan ha något av nämnda tält kvar i hyllan och kanske kan tänka sig att sälja till kampanjpriset om man har lite tur.

När du letat klart - kolla xxl igen deras hemsida är superkass och varor försvinner och kommer tillbaka ibland. Prova att söka på tältnamnen i google och skriv även xxl i sökrutan. ibland hittar man inte varor på deras hemsida men när man söker i google hittar man dom och kan öppna dom på deras hemsida.

Och som någon annan skrev så vet jag också att iallafall nordmarka finns kvar på minst 1 av varuhusen (HBG i helgen).

Urberg-tälten ser också bra ut för shysst pris.

Har också upplevt det. Enligt hemsidan skulle tex en vis sko jag absolut ville ha inte längre finnas i den färgen förutom i en helt fel storlek. När jag sedan åkte till Kungens Kurva fanns det många olika storleka kvar, även den jag ville ha som skulle vart slut

Tack för era tips, ska se om jag kan komma ut till ett och se om läget är annorlunda. Nu igår prissänktes TNF Stormbreaker 2 tält med 500 kr ner till 1000 kr. Hur står sig tältet med andra tält kring 1000 kr? Är det fortfarande ett dåligt köp med tanke på att den har ganska dålig vattenpelare-siffror?
http://www.xxl.se/vildmark/talt/talt/the-north-face-stormbreak-2-talt/p/1097108_1_style
 
Tack för era tips, ska se om jag kan komma ut till ett och se om läget är annorlunda. Nu igår prissänktes TNF Stormbreaker 2 tält med 500 kr ner till 1000 kr. Hur står sig tältet med andra tält kring 1000 kr? Är det fortfarande ett dåligt köp med tanke på att den har ganska dålig vattenpelare-siffror?
http://www.xxl.se/vildmark/talt/talt/the-north-face-stormbreak-2-talt/p/1097108_1_style

Vattenpelarsiffrorna är om jag förstår det rätt för impregneringen "polyurethane coating"... TNF är bra och det är säkert inget dåligt tält. 1000 kronor är väll typ hälften av vad det kostat från början så det verkar shysst. Jag hade nog valt TNF framför Urberg.


PS
Om TNF stormbreaker försvinner från hemsidan nu under veckan det har extrapris så skriv direkt ett mail till XXL, en vara som var slut när den var på rea fick jag köpa en vecka senare till reapriset för den hade varit slut under rea-veckan.
 
Vattenpelarsiffrorna är om jag förstår det rätt för impregneringen "polyurethane coating"... TNF är bra och det är säkert inget dåligt tält. 1000 kronor är väll typ hälften av vad det kostat från början så det verkar shysst. Jag hade nog valt TNF framför Urberg.


PS
Om TNF stormbreaker försvinner från hemsidan nu under veckan det har extrapris så skriv direkt ett mail till XXL, en vara som var slut när den var på rea fick jag köpa en vecka senare till reapriset för den hade varit slut under rea-veckan.

Du har rätt, den försvann från hemsidan men tältet fanns fortfarande i butik. Men precis när jag skulle ta mitt tält och gå så såg jag att de fan i mig hade Bergans Trysil 2p tält för samma pris (dvs. 1000 kr) och blev överlycklig och köpte det. Känns som att det är ett bättre tält efter vad jag har läst här, och det var något lättare också . Köpte också en sovsäck, Helsport Sarek, för 800 kr som jag är lite osäker på om jag gjorde ett bra köp. Några funderingar? Har 30 dagar öppet köp så jag får fundera lite. Väger 1,7 kg, så det är ju knappast lätt.
 
Du har rätt, den försvann från hemsidan men tältet fanns fortfarande i butik. Men precis när jag skulle ta mitt tält och gå så såg jag att de fan i mig hade Bergans Trysil 2p tält för samma pris (dvs. 1000 kr) och blev överlycklig och köpte det. Känns som att det är ett bättre tält efter vad jag har läst här, och det var något lättare också . Köpte också en sovsäck, Helsport Sarek, för 800 kr som jag är lite osäker på om jag gjorde ett bra köp. Några funderingar? Har 30 dagar öppet köp så jag får fundera lite. Väger 1,7 kg, så det är ju knappast lätt.

Bergans Trysil är ett väldigt fint och prisvärt tält OM du inte är över medellängd... det är ganska lågt i tak. Jag köpte själv det tälten i 3-pers modell förra året, men lämnade tillbaka efter en provuppsättning, det funkade helt enkelt inte med mina 188 i strumplästen.

Sovsäcken... Helsport gör fina grejor, men 1,7 kg är lite mycket för en säck för den här årstiden om du tänker så. Den är nog bra om du tänker ut o lufsa tidig vår o sen höst, men sommartid känns det mer rätt att skaffa en ren sommarsäck som väger mindre.
XXL har öppet köp ett helt år och det brukar inte vara några bekymmer att komma dragandes med ett flera månader gammalt återköp så länge man har kvittot kvar och prylarna inte är använda.
 
Jag och flickvännen bodde i Urberg 2p Tunnel nu i veckan när vi gick jämtlandsleden. Fungerade fint! Har inte några referenser, men jag är nöjd iaf. Stod pall bra för regn. Lite fuktigt någon morgon, men det kändes mest som kondens.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hansthomas "Tyst" tält på max 3kg Bo och sova 11
Gunnar81 Tält för max 2 pers, max 2 kg Bo och sova 18
avslutad130206 Tält för max 2000:- Bo och sova 23
Daddy Självstagande tält 3 personer, max 4,5 kg Bo och sova 9
Erik Sandblom tält packmått max 40cm Bo och sova 15
Apelsinjos Durston eller MSR eller annat... välja tält till fjälltur Bo och sova 6
peterfuchs Uppgradera till två tält - tvåbarnsfamilj Bo och sova 3
outdoor_alle UL tält för 4 Bo och sova 4
Weox Kondens på innertält ? Bo och sova 18
holetaker Tips på lättare tält - Lanshan? Bo och sova 19
Jejina Problem med msr tält Bo och sova 5
Hajknisse Tält för 1 person vandring. Bo och sova 25
Meldrum Vandringstält för novis familj Bo och sova 11
Marsko6647 Köpa enstaka tält-peg till Hilleberg tält Bo och sova 7
Litensvamp Vilket tält ska vi titta på/köpa för camping? Bo och sova 9
jonathanSollen Tips för att minska ljud mellan liggunderlag och tält? Bo och sova 4
ElinR Isolerande underlag tält, Bo och sova 9
JeeyBee Mögligt tält? Bo och sova 17
jakeplisken Har jag ett bra tält? Bo och sova 16
Jänis Biltema tält Bo och sova 9
Jesper1972 Andrahandsvärde på tält ? Bo och sova 19
Heikkinen Fjällrävens kvalitet på tält? Bo och sova 1
vandrafjäll Resa tält i storm Bo och sova 10
Friluftsknutten Dags att uppgradera utrustning! (tält + sovsäck) Bo och sova 7
holetaker Tips på prova-på-tält Bo och sova 31
Henket Tält till fjäll med barn Bo och sova 9
bundu Bör jag vara bekymrad över dessa skador i mitt tält? Bo och sova 15
RikCar Ett mindre tält är varmare Bo och sova 12
libo475 Erfarenhet sv zpacks duplex tält Bo och sova 10
Guldhönan Finns prisvärt 4-mannatält eller är det HB/FR som gäller? Bo och sova 13
799 Militärtält 12 Bo och sova 15
olaab Tvåmanna tält med mysig öppning? Bo och sova 23
RufuzIda Sömtäta tält Bo och sova 13
Aset Tälta med hund - Tarptent Stratospire 2 eller alternativ? Bo och sova 7
Lingonlisa Hjälp med identifiering av tält Bo och sova 9
Glimmerstigen Fråga ang. tält MSR eller annat alternativ Bo och sova 15
vandrafjäll Vsl av lätt tvåmanna tält Bo och sova 31
Stefan_Bengtsson Höstrea på tält - vilket ska jag välja? Bo och sova 5
Lacka64 Äldre modellen av Hillebergs tält Niak? Bo och sova 4
Lavskrikan Storleken på Hillbergs tält (och andra tält för den delen) Bo och sova 20
niklaz Tält för familj om 4, tips tack! Bo och sova 5
Thella82 Uppblåsbart tält? Bo och sova 5
PontusBj Begagnat tält tål inte vatten, Outwell Nevada Bo och sova 13
pettsson1977 matförvaring i tält Bo och sova 17
Sisay Lätt och prisvärt tält för 3 personer? Bo och sova 32
Foosa Lätt och mörkläggande tält till skaplig peng? Bo och sova 3
Tobias.H Tarpliknande tält för sommarbruk i fjällen - Söker råd Bo och sova 10
rikard500 Kan ett tält krympa? (Vaude Bivi 1) Bo och sova 6
mattias1jonsson Oppland tält Bo och sova 5
Tobias.H Enväggstält - hiss eller diss? Bo och sova 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...