US Military Sleep System

Nu har den kommit!

Då har även jag hämtat ut mitt monster till sovsäck. Det är bland det häftigaste jag varit med om och då menar jag inte bara bland sovsäckar. Detta är som sovsäckarnas motsvarighet till flottans hangarfartyg. Betalat för ett "previously issued" men detta var utan tvekan i nyskick. Kom i vakuumplast och helt doftfria. Har försökt leta efter några tecken på användning men hittar inga.

Helt lyrisk över denna säck.

Tyvärr gick tillkom 243:- för tullens administrationsavgift och posten. så sammanlagd har jag gett 1243:- ca men känns lätt värt, Ganska snabb leverans och bra service från amocanman.
 
Då har även jag hämtat ut mitt monster till sovsäck. Det är bland det häftigaste jag varit med om och då menar jag inte bara bland sovsäckar. Detta är som sovsäckarnas motsvarighet till flottans hangarfartyg. Betalat för ett "previously issued" men detta var utan tvekan i nyskick. Kom i vakuumplast och helt doftfria. Har försökt leta efter några tecken på användning men hittar inga.

Helt lyrisk över denna säck.

Tyvärr gick tillkom 243:- för tullens administrationsavgift och posten. så sammanlagd har jag gett 1243:- ca men känns lätt värt, Ganska snabb leverans och bra service från amocanman.

Grattis !!

Dax för ny ryggsäck ?? Vill se bild på monstret som kommer att få dig varm om nätterna! Hoppas få se den live inom kort !! // Andreas
 
Har fått hem ett system idag. Handlade av "defenseacquisitions" på ebay http://stores.ebay.com/defenseacquisitions

Gav 1100 totalt med frakt och tull. Helt okej pris och grejerna är verkligen rejäla! Jag tror att man klarar sig året runt med detta system, det enda man kan behöva komplettera med är en Tarp av något slag. men du behöver inte ett tält.

Några ord gällande längden, jag är 190 cm lång och "bottnar" i den svarta säcken, man ligger ganska tight med min längd, men jag upplever det inte som obekvämt.

Det blir nog ett fälttest nästa helg!
 
Har fått hem ett system idag. Handlade av "defenseacquisitions" på ebay http://stores.ebay.com/defenseacquisitions

Gav 1100 totalt med frakt och tull. Helt okej pris och grejerna är verkligen rejäla! Jag tror att man klarar sig året runt med detta system, det enda man kan behöva komplettera med är en Tarp av något slag. men du behöver inte ett tält.

Några ord gällande längden, jag är 190 cm lång och "bottnar" i den svarta säcken, man ligger ganska tight med min längd, men jag upplever det inte som obekvämt.

Det blir nog ett fälttest nästa helg!

Den exakta vikten stannar på 4120g .
 
Lite sugen på att slå till på en MSS. Varande 1.88 så gissade jag att en X-Long-version skulle passa mig bäst (har kollat lite omdömen ang. längderna på nätet), men dessa är extremt sällsynta och dyker de upp på Ebay så försvinner dem på ett par röda sekunder.

Tennier Industries är hyggliga och säljer gärna en ny X-Long till mig, men då är det ju ett annat pris. Sedan får man räkna med 25% moms i värsta fall.

Är det ngn köpare härinne som är runt 1.88 och har den vanliga storleken? Hur känns den längdmässigt?

/Mats

Edit: Ser nu att friluftsrookie här ovan tycker att det funkar med 1.90 i vanliga säcken. Låter lovande! Några andra?
 
Är 1.73 och tänker att den inte skulle kunna vara ens några centimeter kortare. Då hade den varit för liten. Ärligt talat är den som skräddarsydd för min längd.

Så för din del, köp en längre.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
håhåjajansson Rymlig lätt syntetsovsäck för eget "system" Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.