US Military Sleep System

Jag fick hem 4 stycken begagnade system från Ammocanman idag. Frakten tog åtta dagar vilket är bra då jag fick ett lägre pris av honom på en billig frakt. Bra ställa att handla på i alla fall. Köpte tidigare mitt nya system på samma ställe.
Även om de jag nu köpte var begagnade så har jag ännu inte sett några fel på dom.
Nu kan man ta med familjen eller nån kompis oavsett väder. Gött! Liggunderlag fick jag också.
Nöjd.
 
Då hade även jag beställt en från amoncanman. Måste säga att deras service verkligen är det bästa jag varit med om. Mailat 5-6gånger fram och tillbaka, snabba trevliga och hjälpsamma svar efter bara några minuter. Nu får man bara hoppas att det kommer en säck också hehe.

Bölet

Konstigt - min erfarenhet är den motsatta. Jag får inte ens svar.

/Mats
 
För den som är intresserad så slänger jag med en bild här på etiketten i min XL-bivy bag.
Man ser serienumret samt XL-märkningen med stjärnan för specialmodell.
Påsen är nästan mer än 20 cm längre än regularmodellen.
 

Bilagor

  • XL-bivy bag tag.jpg
    XL-bivy bag tag.jpg
    63.6 KB · Visningar: 627
Jaha. För jag överdrev verkligen inte när jag skrev att de var väldigt hjälpsamma och svarade snabbt på mail. Mitt hamnade på 85$ för säcken + 70$ för frakten. =/ får hoppas den är värd det!
 
Kolla i England om ni hittar dom där så slipper man att tullen skickar med en skiten räkning

T.es Surplusandoutdoors har nya Tenniersystem för 149£ - har handlat annat där själv så dom är ok

Tänk på att det finns militära lösa överdrag med texmembran och köpa och dom brukar ligga på en 500-600 spänn - tror dom ovan har det med - dock inte samma som Tennier.
Om ni nu vill bygga ett eget system med mycket lägre vikt och era egna svindyra sovsäckar som är lätta.
 
Hur fungerar det med att betala i annan valuta? Vilken kurs är det som gäller och var hittar man den? Är det kursen vid betalningstillfället eller vid beställningen tex.?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
håhåjajansson Rymlig lätt syntetsovsäck för eget "system" Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.