Beslutsångest större tält (kåta?) för vandring

Har använt bison lavvu på kalfjäll på sommaren och hösten (regnigt, blåsigt, snöigt etc), och helsport lavvu på vintern på svalbard. Aldrig använt nåt innertält. Det är inga problem, bara kör! Efter man vant sig vid kåta vill man inte gärna gå tillbaka till tält.
 
Tentipi

I en 5a funkar den lilla Heklan perfekt. Fega inte, köp en kåta. Finns en på Tentipis fyndlista. http://www.tentipi.com/fileadmin/user_upload/externat-html/184.html

Nuså, Du kan inte låta bli....

Det var tur att det inte fanns en "Köp"-knapp på den sidan.... :)
Vad sa du att jag skulle ange för referens för att du ska få dina procent som säljare? ;-)

Nu börjar jag bli riktigt sugen...är det någon skillnad på 2009-års modell jämfört med 2011?

Hur hittade du den sidan egentligen?? Har du fler hemliga sidor att tipsa om? :)
OM man nu skulle beställa, då kontaktar man Tentipi i Sunne direkt..?
 
Utan inner?

Har använt bison lavvu på kalfjäll på sommaren och hösten (regnigt, blåsigt, snöigt etc), och helsport lavvu på vintern på svalbard. Aldrig använt nåt innertält. Det är inga problem, bara kör! Efter man vant sig vid kåta vill man inte gärna gå tillbaka till tält.

Funderar efter alla kommentarer på att skippa innertält faktiskt, men golv måste jag ha känns det som. Då blir det något kg lättare. Men slipper man alla knott/mygg då? Är en hel del uppe i Jämtland, och där finns det knott så in i... Men myggnätet stoppar kanske inte knott iaf?

Men om man nu inser att man bara MÅSTE ha innertält i framtiden, så kan man väl köpa det då antar jag...
 
Det var tur att det inte fanns en "Köp"-knapp på den sidan.... :)
Vad sa du att jag skulle ange för referens för att du ska få dina procent som säljare? ;-)

Nu börjar jag bli riktigt sugen...är det någon skillnad på 2009-års modell jämfört med 2011?

Hur hittade du den sidan egentligen?? Har du fler hemliga sidor att tipsa om? :)
OM man nu skulle beställa, då kontaktar man Tentipi i Sunne direkt..?


Haha, procent. Om det vore så bra. Har ingen koppling till Tentipi mer än att jag "sett ljuset"... Jag har själv köpt en 9 b/p den vägen. Finns en fynd-länk på deras hemsida. Tentipi är JÄKLIGT snåla med rabatt. Har köpt ett gäng (6st) kåtor till scouterna samt min egen men det hjälper inte ett dugg. Erbjudandet är nog ett kitt med båda delarna men Du kan ju kolla. Bara att ringa. Kolla även med GetOut, sist de hade mässa så hade det ett ännu bättre erbjudande. Har Du tur finns det kvar.
Årsmodellskillnaden är nog ett inbyggt myggnät i toppen men med innertält kvittar nog det (tror jag).
Lycka till!
 
På g..?

Haha, procent. Om det vore så bra. Har ingen koppling till Tentipi mer än att jag "sett ljuset"... Jag har själv köpt en 9 b/p den vägen. Finns en fynd-länk på deras hemsida. Tentipi är JÄKLIGT snåla med rabatt. Har köpt ett gäng (6st) kåtor till scouterna samt min egen men det hjälper inte ett dugg. Erbjudandet är nog ett kitt med båda delarna men Du kan ju kolla. Bara att ringa. Kolla även med GetOut, sist de hade mässa så hade det ett ännu bättre erbjudande. Har Du tur finns det kvar.
Årsmodellskillnaden är nog ett inbyggt myggnät i toppen men med innertält kvittar nog det (tror jag).
Lycka till!

Aha, man var tvungen att klicka på den svenska flaggan för att Fynd-länken skulle visas... 8-/
Nåja, nu har jag mailat lite frågor till dem.
GetOut har slut på allt som har med Zikron 5 att göra (tält, inner, golv).

9 b/p är inget man vandrar med på ryggen antar jag..? Har läst på lite mer i olika forum nu, det gnälls en del på att 5:an är så liten, och att man ska välja en 7:a istället...aldrig får man vara utan ångest! Men hoppas iaf på att en 5:a känns större än ett 4p tunneltält. :)

Är det förresten någon som vet om man kan "koppla loss" golvet från en Innertält Comfort 5? Dvs så att man kan köra med bara golvet om man vill, utan "väggarna"..?
 
"Är det förresten någon som vet om man kan "koppla loss" golvet från en Innertält Comfort 5? Dvs så att man kan köra med bara golvet om man vill, utan "väggarna"..?"

Det går inte at koppla loss golvet på Innertält Comfort 5.:)
 
Funderar efter alla kommentarer på att skippa innertält faktiskt, men golv måste jag ha känns det som. Då blir det något kg lättare. Men slipper man alla knott/mygg då? Är en hel del uppe i Jämtland, och där finns det knott så in i... Men myggnätet stoppar kanske inte knott iaf?

Men om man nu inser att man bara MÅSTE ha innertält i framtiden, så kan man väl köpa det då antar jag...

Har bara haft innergolv med helsport lavvus. Inga problem att köra utan när det är barmark.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslutatmedlemskap161229 Hjälp, ultralätt enmansskydd, beslutsångest!? Bo och sova 42
holetaker Sommarsovsäck för större Bo och sova 2
Rådfrågar Mått? Bo och sova 3
EkanPonti HILLEBERG med eller utan GT (större eller mindre absid) Bo och sova 12
såg Finns det tält med innetält större än 220? Bo och sova 8
wickwire Vintersovsäck större Bo och sova 6
robertho Sovsäck - Större modell- Contour Erfarenheter? Bo och sova 9
tranemoandy Sovsäckar för oss lite större Bo och sova 11
Yonaz Större sovsäck Bo och sova 15
S Johansson Större campingtält? Bo och sova 4
fujii Hillebergstält - Förlängd absida eller större tält? Bo och sova 13
Apelsinjos Durston eller MSR eller annat... välja tält till fjälltur Bo och sova 6
peterfuchs Uppgradera till två tält - tvåbarnsfamilj Bo och sova 3
outdoor_alle UL tält för 4 Bo och sova 4
Weox Kondens på innertält ? Bo och sova 18
holetaker Tips på lättare tält - Lanshan? Bo och sova 19
Jejina Problem med msr tält Bo och sova 5
Hajknisse Tält för 1 person vandring. Bo och sova 25
Meldrum Vandringstält för novis familj Bo och sova 11
Marsko6647 Köpa enstaka tält-peg till Hilleberg tält Bo och sova 7
Litensvamp Vilket tält ska vi titta på/köpa för camping? Bo och sova 9
jonathanSollen Tips för att minska ljud mellan liggunderlag och tält? Bo och sova 4
ElinR Isolerande underlag tält, Bo och sova 9
JeeyBee Mögligt tält? Bo och sova 17
jakeplisken Har jag ett bra tält? Bo och sova 16
Jänis Biltema tält Bo och sova 9
Jesper1972 Andrahandsvärde på tält ? Bo och sova 19
Heikkinen Fjällrävens kvalitet på tält? Bo och sova 1
vandrafjäll Resa tält i storm Bo och sova 10
Friluftsknutten Dags att uppgradera utrustning! (tält + sovsäck) Bo och sova 7
holetaker Tips på prova-på-tält Bo och sova 31
Henket Tält till fjäll med barn Bo och sova 9
bundu Bör jag vara bekymrad över dessa skador i mitt tält? Bo och sova 15
RikCar Ett mindre tält är varmare Bo och sova 12
libo475 Erfarenhet sv zpacks duplex tält Bo och sova 10
Guldhönan Finns prisvärt 4-mannatält eller är det HB/FR som gäller? Bo och sova 13
799 Militärtält 12 Bo och sova 15
olaab Tvåmanna tält med mysig öppning? Bo och sova 23
RufuzIda Sömtäta tält Bo och sova 13
Aset Tälta med hund - Tarptent Stratospire 2 eller alternativ? Bo och sova 7
Lingonlisa Hjälp med identifiering av tält Bo och sova 9
Glimmerstigen Fråga ang. tält MSR eller annat alternativ Bo och sova 15
vandrafjäll Vsl av lätt tvåmanna tält Bo och sova 31
Stefan_Bengtsson Höstrea på tält - vilket ska jag välja? Bo och sova 5
Lacka64 Äldre modellen av Hillebergs tält Niak? Bo och sova 4
Lavskrikan Storleken på Hillbergs tält (och andra tält för den delen) Bo och sova 20
niklaz Tält för familj om 4, tips tack! Bo och sova 5
Thella82 Uppblåsbart tält? Bo och sova 5
PontusBj Begagnat tält tål inte vatten, Outwell Nevada Bo och sova 13
pettsson1977 matförvaring i tält Bo och sova 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.