Vem luras?

Den dag ni viktfetichister börjar göra några turer värda namnet (minst 2000 fallhöjd/ per dag x 2 veckor) ska jag ta er på allvar men så länge som ni irrar omkring på slätterna i padjelanta med eran mikroskopiska börda kommer jag avfärda er som pryldårar i samma klass som farbröderna som vinglar runt Vätternrundan på kolfibercyklar fastän kaggen gör att dom inte ser ner till pedalerna...

Om ni bara la ner en tiondel så mycket tid på era turer som ni gör på prylar kanske ni skulle få nått vettigt gjort...

WOW. Var fanns de där popcornen???
 
Spritkök!? Äh, järnspis ska det vara!

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1IClkIEBEk8?fs=1&hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1IClkIEBEk8?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
 
Glöm inte det viktigaste bara och det är att alla hillebaner ljuger och luras mest, speciellt de som hävdar att röda tält är bäst.
 
Glöm inte det viktigaste bara och det är att alla hillebaner ljuger och luras mest, speciellt de som hävdar att röda tält är bäst.

Jag har både Hillebergtält, rekonpack, tarpar och löparryggsäckar. Fast aldrig samtidigt :).

Och ja, jag använder excel och anpassar packningen efter aktiviteten. Det finns ingen idealvikt eller
Idealutrustning som alltid är bäst. Aktivitet och miljö dikterar villkoren. All utr har fördelar och nackdelar. Vikt är en av flera parametrar.

...Läser ofta UL-forum men sällan utsidans tyvärr, för missionerande för min smak...

//J
 
Jag har både Hillebergtält, rekonpack, tarpar och löparryggsäckar. Fast aldrig samtidigt :).

Och ja, jag använder excel och anpassar packningen efter aktiviteten. Det finns ingen idealvikt eller
Idealutrustning som alltid är bäst. Aktivitet och miljö dikterar villkoren. All utr har fördelar och nackdelar. Vikt är en av flera parametrar.

...Läser ofta UL-forum men sällan utsidans tyvärr, för missionerande för min smak...

//J

det tycker jag låter sannerligen klokt och genomtänkt.
 
Jag tycker det är väldigt skönt att Jan nu talar ur skägget istället för att insinuera. Inte för att jag därför skulle ha något mer att tillägga, men det är ändå lite sympatiskt.
 
Finns det tester som besvarar frågan, vilka tält som håller i hård vind?

Jag har fått stark vind vid något tillfälle vart år tror jag senaste 4 åren. Senaste var nog 14-15 aug -10 på en exponerad och felvriden tältplats i Sarek om jag inte minns fel datum. Jag vet inte vad det kan ha varit för vindhastighet, misstänker ganska hög (går det att kolla i efterhand?). Mitt Bergans kompakt har klarat det hittils, men om ett tält som väger mindre klarar samma vindar så vill jag hellre ha det ...?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sletten Så luras vi Bo och sova 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.