Lurad på blocket / täta golv

Det vet jag självklart inte. Det är bara det att jag inte har nått punkten då jag känner att jag inte har något att förlora. Jag vill helst inte förlora så mycket mer på den här historien.

Att "hänga ut" henne kanske också är en oproportionell åtgärd. Jag vill inte förstöra för henne. Dessutom hoppas och tror jag att hon inte kommer att upprepa sitt misstag. Jag har självklart lämnat in klagomål på henne till blocket som intresserar sig för fallet.

Bara för att hon är en offentlig person, så betyder inte det att jag vill vara det. Det låter som om du anser att jag gör mig skyldig till något. Jag startade tråden delvis för att påminna folk om att vara uppmärksamma och frågvisa vid begagnatköp. Sympatier är jag inte ute efter.
 
Senast ändrad:
För de övriga, dra öronen åt er om det:
1. För bra för att vara sant?
2. Luktar det skit så är det förmodligen skit.
Och slutligen, betala ALDRIG i förskott!


med det receptet har man ju i princip garanterat sig att aldrig komma i närheten av att göra en bra affär.

ska man göra ett "klipp" får man nog räkna med att chansa lite.
 
Hej!
Jag tänkte svara angående "tent sure" som du länkade till. Vi använde det till vårt Keron 3 från -85 som hela golvbeläggningen hade torkat och släppt på. Det höll tätt en sommar, sen läckte det igen. Jag skulle nog byta golvet om det fyllde våra behov helt och fullt.
 
Hej!
Jag tänkte svara angående "tent sure" som du länkade till. Vi använde det till vårt Keron 3 från -85 som hela golvbeläggningen hade torkat och släppt på. Det höll tätt en sommar, sen läckte det igen. Jag skulle nog byta golvet om det fyllde våra behov helt och fullt.

Tack, det var bra att få veta. Jag kommer inte att ge mig på något tätningsförsök.
 
Att byta golvet kostar nog ganska precis kring 1000-lappen.

Ny stänger kan du med lite tur köpa på deras outlet antar jag, och särskilt om du inte måste ha dem genast - vilket du inte måste. De är lätta att kapa m t ex en röravskärare, och det spelar ingen roll alls att en pinne/sektion blir kortare än övriga.

Som någon påpekade tidigare så är därmed affären inte så förfärligt dålig.
Täta sömmar med seamsealer, kan man nog förresten få göra även på ett nytt kvalitetstält är jag rädd.

Oavsett om affären är bra eller dåligt är det nog enkelt, säljaren har uppgivit felaktiga saker vid försäljningen, och totalt sett har du rätt att t ex häva köpet.
Och i praktiken kan det bli svårt, skulle tro att det inte är genom att stämma henne du får kompensation - men som offentlig* person borde hon vara rädd om sitt rykte. Möjligen kan du t ex bebegära hjälp från kronofogden istället, men det är nog inte möjligt att ansöka om ett betalningsföreläggande, utan det kanske skulle gå att få till exv ett "särskild handräckning"-ärende.
Dock resulterar detta inte i någon notering som syns för den som tar upplysning på henne.

På samma sätt som beloppet är för lågt att processa på riktigt om så är det förstås så att om hon inser (och det kan hon visst göra) att hon gjort fel, och riskerar att drabbas av besvär, bad-will, kostnader så vore det belopp du rimligen begär ett rimligt pris även för henne. Det gäller alltså bara att lyckas med en passning så att det är hon som har bollen... Det du bör kräva, är ersättning för golvbyte samt nya stänger. (vilket i och för sig motsvarar större delen av köpeskillingen...)

*Om hon inte är minst politiker på kommunal nivå så är hon kanske inte så känslig. Det finns ju gott om exempel på även ministrar som sålt sitt anseende märkvärdigt billigt.
 
Att byta golvet kostar nog ganska precis kring 1000-lappen.

Det du bör kräva, är ersättning för golvbyte samt nya stänger. (vilket i och för sig motsvarar större delen av köpeskillingen...)

*Om hon inte är minst politiker på kommunal nivå så är hon kanske inte så känslig. Det finns ju gott om exempel på även ministrar som sålt sitt anseende märkvärdigt billigt.

Tack för ditt inlägg.

Golvbytet kostar 1075:- (+ frakt)
Jag skickade precis ett mail till säljaren där jag frågade om hon inte kan tänka sig att ta den kostnaden, alternativt göra ett prisavdrag. Jag tvivlar på att jag får ett svar.

Väljer hon att inte hjälpa mig, så kommer jag ändå sluta jaga henne. Det tar för mycket energi och jag blir på dåligt humör. Det är inte värt det.
 
Men jisses vad naivt, jag lever gott på att göra affärer..
År du en sån som måste "hämnas" om någon kör om med bilen? Öka farten, följa efter en mil och sedan triumferande "vinna"? ;)

I såna här fall är det lika bra att lägga ner. Timlönen för att tjafsa om nån tusenlapp blir ganska låg. Bättre karma och lägre blodtryck.
 
År du en sån som måste "hämnas" om någon kör om med bilen? Öka farten, följa efter en mil och sedan triumferande "vinna"? ;)

I såna här fall är det lika bra att lägga ner. Timlönen för att tjafsa om nån tusenlapp blir ganska låg. Bättre karma och lägre blodtryck.

Jag blir aldrig omkörd = )
PS
Har otroligt svårt för oärliga människor, värsta avskrädet är oärliga politruker!
 
Nytt golv

Nu är innertältet på väg till Hilleberg för att få ett nytt golv. Kostnaden för det delar jag med kvinnan som sålde tältet till mig.
Hoppas att det blir bra.
 
Men jisses vad naivt, jag lever gott på att göra affärer..

då kan ju mister affärsman förklara hur man får säljaren av en kraftigt prisreducerad vara att välja dig som köpare, sätta sig i bilen och åka x-antal mil till närmsta bussgodsterminal, där betala flera hundra för att skicka en vara som (kanske) betalas om uppåt två veckor, när han eller hon kan vraka och välja bland dom som inom loppet av fem minuter gladeligen dyker upp med pengar i näven och ser till att varan försvinner innan han med buss-gods-efter-krav-önskemålet ens hunnit bokstavera sitt förnamn.!?


jag förstår TS mycket väl och han lär inte vara ensam om att missat en fråga som egentligen inte borde ha behövt ställas.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
agrippa ID på dessa sovsäckar? (Temperatur, fyllnadsmaterial, vikt) Bo och sova 1
Weox Kondens på innertält ? Bo och sova 18
holetaker Tips på lättare tält - Lanshan? Bo och sova 19
asfaltsbarn På jakt efter "biltält" för 6+ personer Bo och sova 2
Litensvamp Vilket tält ska vi titta på/köpa för camping? Bo och sova 9
Jesper1972 Andrahandsvärde på tält ? Bo och sova 19
Heikkinen Fjällrävens kvalitet på tält? Bo och sova 1
holetaker Tips på prova-på-tält Bo och sova 31
komfortPerZonen Kudden på plats - eller? Bo och sova 10
Askel Synpunkter på HB Helags 3 eller Helsport Reinsfjell 3 Superlight Bo och sova 11
holetaker Sova på rygg-problem Bo och sova 18
passar Lista på långa uppblåsbara liggunderlag Bo och sova 3
gusfallca Tips på familje/campingtält Bo och sova 7
larsn1 Lunar solo på fjällvandring? Bo och sova 4
Torzo Tips på liggunderlag över 2 meter Bo och sova 0
thureb Nemo Equipment förvirrade viktuppgifter på XXL Bo och sova 2
Stefan_Bengtsson Höstrea på tält - vilket ska jag välja? Bo och sova 5
vandrafjäll Byta stormlinor på tältet Bo och sova 3
Lavskrikan Storleken på Hillbergs tält (och andra tält för den delen) Bo och sova 20
fnöskticko Tips på fungerande lina/kombinationer till tarpuppsättning? Bo och sova 5
wrede44 Helsport Reinsfjell superlight, lösning på halt golv? Bo och sova 8
jonash75 Tips på sovsäck Bo och sova 10
utsidannor Tips på sovsäck, cirka 800 kr och lätt om möjligt Bo och sova 7
Still Alive Tips önskas på sovsäcksöverdrag Bo och sova 15
buffy2 Marmot Trestles Elite 20 på vintern? Bo och sova 5
tillin Lång väntetid på tält från Hilleberg. Bo och sova 8
vandrafjäll Någon som vet vilken sovsäck min fru fyndade på loppis Bo och sova 17
Scoutmamman Tips på sovsäck, runt 1000 kr och liten packvolym Bo och sova 21
Aron1900 Lättillgänglig tältplats på Öland Bo och sova 2
Silver Fang Tips på liggunderlag/luftmadrass Bo och sova 12
Sjösimmerskan Spännare av tältlinor på Exolight II Jack Wolfskin. Hur funkar de? Bo och sova 3
jpalmert Låg brottgräns på hillebergs staglina? Bo och sova 5
Modular Kupoltält med 'bredd' på minst 180cm... Bo och sova 18
Antilop Vilken temp på sovsäcken rekommenderar ni för Kungsleden augusti/tidigt september? Bo och sova 5
JonathanWW Tre- eller fyrmanstält till familj på fyra? Bo och sova 12
vandrafjäll Någon som har koll på Mammut sphere eigerjoch Bo och sova 0
Rännberg244 Vintertältning på kalfjället Bo och sova 7
jonw Skillnaden mellan dyrt och mindre dyrt, vad ska man tänka på när man köper begagnat? Bo och sova 40
linggon Kondens på tält vid golvkanter med kamin Bo och sova 22
avslutmedlemskap0904 Titta på stjärnorna Bo och sova 10
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Stadsmulle Tips på prisvärt 2.5-3p vandringstält fjäll+vandringsleder 3-säsongs? Bo och sova 2
Dalekarlia Tips på tält Bo och sova 14
vandrafjäll Nån som vet vad jag fyndat på loppis, fjällräven sovsäck Bo och sova 10
Nosse Komfort temp på sovsäck, hur räknas/klassas det? Bo och sova 5
Rasku89 Tips på bra dunsovsäckar som tar liten plats i packning? Bo och sova 22
Ooscar Vågar man lita på tältet? Bo och sova 13
Kogoyo tips på lätt liggunderlag vinter Bo och sova 2
Axe Tips på varmvattenflaska för sovsäcksbruk. Bo och sova 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.