Lågbudgettält?

Se där ja

Då är det bara att önska god tur.

Som du säger, det viktiga är att man kommer ut inte att man har dyraste prylarna.

Ta inte för stora språng med familjen nu utan låt den minst motiverade bestämma tempo. Åk ut på många små helg-kampar och slå upp tältet nära vindskydd och liknande (då kan ni ha alternativa platser att hänga på om vädret är dåligt men inte helt kass)

Åter igen
God tur!

BZ/
 
Det där tältet såg klart intressant ut..
Lite tyngre än Marmot Halo dock, nästan samma pris, hur är garantier på Nordpol från Danmark
Tänkte på dig när jag läste detta...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=178755
Nordpol Fagerfjell 4 kostar på svensk butik 3480:- så du har gjort ett litet klipp tror jag.
 
Senast ändrad:
Det där tältet såg klart intressant ut..
Lite tyngre än Marmot Halo dock, nästan samma pris, hur är garantier på Nordpol från Danmark
Tänkte på dig när jag läste detta...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=178755
Nordpol Fagerfjell 4 kostar på svensk butik 3480:- så du har gjort ett litet klipp tror jag.

Som jag förstår det är Halo tyngre, ca 6,1kg (max) mot Fagerfjells 4,4kg. Vi funderade dock på det och liknande tält, men kände vi ville ha en rejäl absid. Dessutom hänger kan innertältet hänga ihop med yttertältet och de kan alltså sättas upp gemensamt. Upphängningen känns "fjädrande".

Vad gäller garantin på Nordpoltälten är det vad som skrivs på spejdergears hemsida som gäller, dvs minst 2 års reklamationsrätt. Men deras kundtjänst är tillmötesgående och de verkar lägga krut på att bygga upp bra kundrelationer.
Läs mer här.

Hela familjen provlåg tältet i vardagsrummet igår kväll och det känns riktigt rymligt.
 
Grattis till tältet.
Det är alltid ett svårt beslut, nu har ni bara det roligaste kvar, att nyttja det.
Jag tycker inte 4,4Kg är något att bekymra sig om så länge utrymmet är OK för er.

Lycka till med grejerna.
 
Sorry, det var Marmot Hideaway 4P som var lite lättare, my bad. (så otroligt många olika tält att hålla isär) Det var detta tält jag menade http://www.skovdenatur.nu/produkt.asp?id=6778
Nåväl, nog om detta, du har säkerligen fått tag på ett bra tält för vettiga pengar.
Hade jag sett Nordpols Fagerfjell 2 tidigare hade jag nog köpt det...
 
Vi är tre och har mycket gott om plats i ett Bergans Compact Light 4. Det väger 3.1 kg och är smidigt att sätta upp. Fick det billigt på förra Vildmarksmässan.

God Tur
 
Vi är tre och har mycket gott om plats i ett Bergans Compact Light 4. Det väger 3.1 kg och är smidigt att sätta upp. Fick det billigt på förra Vildmarksmässan.

God Tur

Tack!
Bergans tältet tycker jag är fint också, men vi bestämde oss för att lägga mellanskillnaden på annan utrustning. Innertältsytan på Bergans är 3,8m2 mot 4,7m2 hos Fagerfjell, vilket också spelade roll. (men visst väger Compact light 4 3,5kg?;))
 
Äh, jag beställde ett Nordpol Fagerfjäll 2, tyckte det verkar vara det jag egentligen behöver.
Får väl ta och skicka tilbaka mitt Marmot Limelight 3P.
 
Äh, jag beställde ett Nordpol Fagerfjäll 2, tyckte det verkar vara det jag egentligen behöver.
Får väl ta och skicka tilbaka mitt Marmot Limelight 3P.

Hoppas att du blir nöjd!

Jag fick förresten lite mer grejer idag. Två ryggsäckar och en sovsäck som jag beställde från Friluftslands webshop.
1 st. The North Face Crestone 75 för 1199:- (till mig)
1 st. Osprey IMP 23 för 649:- (till min 9-åriga dotter)
1 st. Marmot Women's Pounder Plus för 999:- (till min sambo)

Det blir spännande att se om alla blir nöjda.
 
Senast ändrad:

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.