Terra Nova Laser Competition

Jag sticker upp till Keb den 21/7 Hemma en vecka senare om nu mitt TN Comp står pall. Då skall ni få!!!!!!! Både bilder i sol o regn

Då kanske vi ses någon stans i knutarna, det är ju inte så stort ^^. Jag har ett grönt TN Laser som ska få bekänna färg. Skillnaden mellan de och det mindre som ni har verkar vara dels liggytan men också att jag har fästen för fyra extra stormlinor. Dessutom är mina tältpinnar ett skämt, men det tar jag med mig några andra. Mina ser ut som tjockare ståltråd.

Hur tung packning blir det för en vecka? Jag försöker komma under 20kg för 2 men jag vet inte riktigt hur det kommer gå.
 
Jag gillar ljusa tält och jag gillar sensommar och höst då det ändå är rätt långa nätter, men huvudanledningen till att jag valde rött var att det känns säkrare på soloturer samt för att jag redan har ett grönt Nallo GT. Jag har ett gult Marmot också och har aldrig störts av ljuset utan tycker tvärtom det är rätt trevligt. :)

Sen knaprar du sömnmedel för elefant när du ska somna eller? ;)

// Jocke
 
Då kanske vi ses någon stans i knutarna, det är ju inte så stort ^^. Jag har ett grönt TN Laser som ska få bekänna färg. Skillnaden mellan de och det mindre som ni har verkar vara dels liggytan men också att jag har fästen för fyra extra stormlinor. Dessutom är mina tältpinnar ett skämt, men det tar jag med mig några andra. Mina ser ut som tjockare ståltråd.

Hur tung packning blir det för en vecka? Jag försöker komma under 20kg för 2 men jag vet inte riktigt hur det kommer gå.

Försöker komma under 15kg ligger på 12,56 nu lite myggmedel, tandkräm, leukoplast kvar att väga även solbrillor och fodral
 
En vecka vid Kebnekaises fot

Efter en vecka med varierande väder från ösregn till strålande sol och där emellan 15 m/s.

Allt handlar om att spänna tältet ordentligt både innertält och yttertält.
Kondensproblem uppkom endast när jag glömt spänna innertältet vid ösregn en natt.
Ett rymmligt enmanstält för en överkommlig kostnad.
Däremot var dessa kolfiber tältpinnar av en usel kvallité, förlorade 5 av 12 spettsar. De fungerade dock i alla fall, men man tycker ju att de skall hålla mer än en vecka.
 

Bilagor

  • TN 6.jpg
    TN 6.jpg
    288.9 KB · Visningar: 978
  • TN 7.jpg
    TN 7.jpg
    274.1 KB · Visningar: 902
Nu har jag använt tältet i en dryg vecka i Keb-området. Överlag är jag mycket positiv och jag upplever tältet som stabilt. Några stora kondensproblem har jag inte haft. Jag råkade dock trampa av en av kolfiberstängerna men mha en av mina kolfiberpinnar kunde jag spjäla den.
 

Bilagor

  • TerraNova.jpg
    TerraNova.jpg
    142.4 KB · Visningar: 799
Jag hade med mig ett Terra Nova Laser till Kebnekaise i sommar. Tältet får från mig ett högt betyg över lag. Det höll tätt och jag upplevde inga kondensproblem. Det enda negativa som inträffade var att en av "fästpunkterna" för tältpinnar gick sönder så jag fick agera lite skräddare. Anledningen till att den gick sönder var nog trotts allt mitt eget fel då jag inte spänt tältet ordentligt. Är dålig på att bedömma vind, men det blåste en hel del när det gick sönder. Fick upp och fixa mitt i natten. Men det var en upplevelse det med.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.