Terra Nova Laser Competition

Väntar spänt på hur ni drabbas av riktigt jäkla skitväder! Må vädergudarna vara emot er från dag 1! ;) Ska bli intressant att höra vad ni säger om vind- och regntåligheten. Efter att ha läst MYCKET på engelska och amerikanska fora är jag nu sekunder från att beställa ett jag med.

// Jocke
 
Å jag kommer hem 8/8. Det blir en rec från mig med. Fast jag vill bara ha busväder på nätterna..... Hoppas det duger det med! :)

Mvh
Peter P.
 
Fler bilder! Jag ska eventuellt ut och testa det till helgen, men då i förlåtande skogsterräng. Annars blir väl tältets elddop Kebfjällen i september. Jag ska dock ta med det till Norge om tre veckor också och testa det lite tror jag (även om jag kommer ta Nallot då).

2668974872_9105f3afdf.jpg
 
Jag tycker det var rätt lätt att sätta upp. Enda som var lite meckigt var att knyta fast det där svarta stångskyddet. Det kändes rätt rymligt och det ska bli skoj att testa det på riktigt.
 
Jag tycker det var rätt lätt att sätta upp. Enda som var lite meckigt var att knyta fast det där svarta stångskyddet. Det kändes rätt rymligt och det ska bli skoj att testa det på riktigt.

Jag har provat att slå upp det några ggr, jag har låtit "hooden" sitta kvar endast lossat nere vid mark.

Bara en vecka kvar sedan sover jag i det på riktigt.......

Frågan är om man skall knyta fast en extra lina på var sida för stabilitetens skull? Vad tror du Dave?
 

Bilagor

  • 4.jpg
    4.jpg
    75.6 KB · Visningar: 862
Jag har provat att slå upp det några ggr, jag har låtit "hooden" sitta kvar endast lossat nere vid mark.

Bara en vecka kvar sedan sover jag i det på riktigt.......

Frågan är om man skall knyta fast en extra lina på var sida för stabilitetens skull? Vad tror du Dave?

Just det, man kan ju ha kvar hooden. Bra tips, ska testa det!

Du kan ju iaf ha med dig nån meter extralina i fickan ifall det blåser upp. Mitt första intryck efter en uppsättning är att det känns rätt stabilt. Det ska nog stå pall för en del vind tror jag nog.
 
Ang Laser Comp

Lätt-i-lätt-lätt och ok pris, men varför rött? Har aldrig känt mig ut sövd efter en natt i ett rött tält när sommarnätterna är korta! Hur är det med plats för den stackaren som ligger innerst? Gäller nog och tömma blåsan innan sängdax. Konfigureringen av linorna ser lite budgett ut. Aktos två fästpunkter per lina minskar antalet markpinnar, snabbar på uppsättning och sprida belastningen avsevärt! I ett brittiskt forum var det tydligen en del som hade om konfigurerat och bytt ut linor och sträckare till de som HB använder. ;)
 
Snälla bild tack!

Lätt-i-lätt-lätt och ok pris, men varför rött? Har aldrig känt mig ut sövd efter en natt i ett rött tält när sommarnätterna är korta! Hur är det med plats för den stackaren som ligger innerst? Gäller nog och tömma blåsan innan sängdax. Konfigureringen av linorna ser lite budgett ut. Aktos två fästpunkter per lina minskar antalet markpinnar, snabbar på uppsättning och sprida belastningen avsevärt! I ett brittiskt forum var det tydligen en del som hade om konfigurerat och bytt ut linor och sträckare till de som HB använder. ;)

Kan någon posta en bild på omtalade lina/fästpunkt, jag måste vara den ende i världen som aldrig sett ett Akto "in real"
 
Jag gillar ljusa tält och jag gillar sensommar och höst då det ändå är rätt långa nätter, men huvudanledningen till att jag valde rött var att det känns säkrare på soloturer samt för att jag redan har ett grönt Nallo GT. Jag har ett gult Marmot också och har aldrig störts av ljuset utan tycker tvärtom det är rätt trevligt. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.