Terra Nova Laser Competition

Var på Naturkompaniet Nacka och hör och häpna, de hade både GoLite Jam2 OCH Terra Nova Laser Competition. Jag som varit ute och funderat på ett Terra Nova Laser Competition fick möjligheten att rulla ut tält och fixa bäst jag ville.. :)

Några snabba:

* Kerlon 1200-väven är mycket snarlig Terra Novas
* Tältpinnarna 2 g styck är ett "skämt"?
* Ventilationen kan bli ett problem?
* Mycket intressant tält och mycket lätt!

// Jocke
 
"Ventilationen kan bli ett problem?"

Det var min farhåga också då jag undersökte TN på nätet. Avsaknaden av toppventil gjorde att jag köpte annat istället.
 
Det var inte dem krokarna jag fick med till mit Terra Nova Laser. Mina såg ut som en tjockare form av ståltråd som personen innan beskriver. Kanske är olika "årsmodeller" av samma tält?
 
Jag fick precis hem ett rött TN laser competition. Imponerande leveranstid. De skickade tältet från up and under i Cardiff i fredags och jag fick avin i brevlådan vid åttatiden i morse!

Tältpinnarna ser som sagt lite vesiga ut så det blir nog att ta med några hillebergpinnar ut. Nu ska det bli intressant att testa tältet!
 
Spiken på fotot är samma som jag fick med mitt competition som inhandlades nyligen. Den gula "hatten" i toppen sitter inte jättebra. Har redan dragit av en.

Mvh
Peter P.
 
Då finns det två olika modeller, för den där "spiken" väger INTE 1 gram. Snarare 10-12.

Ser med nyfikenhet på hur tältet hanterar: BLÅST samt VENTILATION/KONDENS vid kraftiga och långvariga regn.

Om någon i Stockholm har ett följer jag gärna med på en skoglig tur i veckan här någonstans.

// Jocke
 
Jag vägde precis en av de medföljande "tältpinnarna" på labvåg. 1,8g väger de. När det blir lite lugnare ska jag väga upp hela tältet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.