Beställa Tarptent, intresserad?

phanton; sa:
Strykarräven; sa:
Backcountrygear har lite lägre priser på just Tarptents:
Vad jag kan förstå så är det exakt samma priser som tarptents.com har.

Har du förresten kollat upp möjligheten till rabatt vid köp av flera "tält"?
Jag har inte kollat möjligheten att få mängdrabatt, vill först veta hur stor "mängden" blir. Men alltså:
På Tarptent.com kostar Squall2 225$ och Cloudburst2 250$, men på backcountrygear kostar samma tält 190$ resp 215$, så på vissa av tälten är det skillnad. eller missar jag nåt?
 
Även tarptent.com säljer Squall2 och Cloudburst2 för $190 resp $215, men då utan golv. Jag misstänker, som du skrev tidigare, att backcountrygear.com säljer dom utan golv. Ett Rainbow 2 (som bara finns med golv) kostar $250 på båda ställena. Men man kan ju alltid hoppas på att jag har fel.
 
phanton; sa:
Även tarptent.com säljer Squall2 och Cloudburst2 för $190 resp $215, men då utan golv.
Då var det alltså jag som missat nåt, tack för klargörandet. Har mailat Backcountrygear i frågan, förväntar mig svar imorgon. Å andra sidan har ju BG lite annat mys, typ lättviktiga ryggsäckar, så en mängdbeställning...
 
Så, nu har jag fått ett svar från Backcountrygear.com. Inte så bra, men då får vi beställa direkt från TT istället:

"Thanks for your interest in Backcountry Gear. I apologize for all of the confusion regarding the Tarptents. We sell the squall 2 without the floor. This is a different model than with with the floor. The footprint is different that the floor. If you would like the model with the floor I would recommend ordering from tarptent. If you prefer no floor you can place your order with us. Let me know if you have any further questions."
 
Jg kan också vara intresserad av ett Contrail (golvmodellen). Det beror lite på om jag kan komma iväg på en solotur i år :) Ska bli mer definitiv i mitt svar till i morgon...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.