Torp

hihi.. härligt uppfriskande med ett Troll, kanske inte det smartaste trollet men ändå.. ett tips är att vässa förolämpningarna så att dom inte blir så genomskinliga..
 
Jag har läst många trådar här men inte gett mig in i diskussionen så ofta. Som någon tidigare skrivare påpekat tycker jag att det här var en av de mer sympatiska trådarna på forumet.

Hoppas att det går bra för dig i torpet och med fisket. Jag läser gärna fler inlägg om livet i Jokkmokksskogarna.

/Anna
 
Re: Varför?

12799; sa:
Varför väljer du att delge oss denna information gång på gång? Vareviga dag när man vill läsa ett nytt inlägg hittar man något äldre inlägg som postats om och om igen. Kul att du ska flytta till ett torp! Hoppas att det saknar uppkoppling så vi slipper ditt tjat!

*ASG*
 
Förvisso sympatiskt men när det för sjuttiofjotonde gången ligger överst börjar man bli en gnutta av en aning less.
Troll? Ja en träffande benämning!
 
12799; sa:
Förvisso sympatiskt men när det för sjuttiofjotonde gången ligger överst börjar man bli en gnutta av en aning less.
Troll? Ja en träffande benämning!

Tänk.. nu har du personligen skickat upp tråden till toppen på listan hela två gånger ;)

Som norrbottning i förskingringen är det rätt skönt att läsa om torpliv i Jokkmokk.
 
Nu fick jag nästan lite lust att försöka hålla den här torp-tråden överst, alltid, och för evig tid! Kanske starta lite fler Torp-trådar också, så att det blir minst 5st som ligger överst! :)

Är det inga fler som har, bor, önskar eller ska flytta till något torp?
 
Mepps1; sa:
Nu fick jag nästan lite lust att försöka hålla den här torp-tråden överst, alltid, och för evig tid! Kanske starta lite fler Torp-trådar också, så att det blir minst 5st som ligger överst! :)
Är det inga fler som har, bor, önskar eller ska flytta till något torp?
Ja om man kunde hitta ett litet utan rinnande vatten, el och med utedass. Sedan måste den ligga på "rätt" ställe. Vatten, fiske och nära fjällen. Det blir nästan en omöjlig kombination.
 
Rollen: för bövelen karl! ovan har ju bâde vann og fjell för tusan.. ett fynd!

Vi kan ju dela pâ köpeskillingen.. och vill du ha lite extra jäkligt kan du ju ta Stabburet att bo i..
1_2056641836.jpg


sâ tar jag över själva mangârden med familjen och svärmor

1_-976820521.jpg
 
Malindo; sa:
Rollen: för bövelen karl! ovan har ju bâde vann og fjell för tusan.. ett fynd!
Det är ännu bättre! Det är ett helt sjukt fynd, jag kan inte begripa att ägaren vill sälja det!!! För bara 1,5milj!!! Bara tomten är ju värd det tiodubbla minst.. i mina ögon alltså!! :)

Alltså, det finns ingen bättre plats runt femunden. Tomten gränsar till femundsmarka nasjonalpark. Det är en plats som finns i varenda historiebok om femundsmarka, här brukade femundsvildmarkslegenden av alla bo!! Ingen väg, hur fint som helst, mitt i vildmarken! Och det är ingen verneplikt, alltså man får bygga hur man vill! Jag kan bara inte begripa att det är till salu... köper inte DNT, eller kommunen detta så begriper jag ingenting! :)
 
Manngårde är för stora för mitt behov och det alternativ du erbjuder är F U L T någon form av pseudostabbur.
Grabbar vi sabbar chinerunner's torprapports tråd. Är det så snällt? Skall vi starta en torp_2 ...*he, he*....
[Ändrat av Rungá 2005-09-16 kl 19:50]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sindre Enkel duschlösning för torp m el men utan vatten Bo och sova 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.