Torp

Hejsan vänner!

Läget är oförändrat.

Mina sista ord var:
-Jag är väldig intreserad..

Hans var:
-Om jag får detta jobb jag sökt i Sthlm så får du hyra det...

Jag är inte den som pressar.
Inget har hörts ännu.
Så jag vet inte om jag ska vårrusta segelbåten.

Men men, med en önskan att bo utnför staden, så kommer det nog att bli så.

Jag har flängt på ordentigt under den tysta stunden.
Jag har fotat valdebatter inför samtingsvalet.

Jokkmokk
Gällivare
Övre Soppero
Karesuando
Tromsö

Det finns lite nya bilder i mitt album.

Så om jag bor i torp eller tältkåta får sommaren visa.

Lev väl!
Patrik
 
Re: Närmare vildmarken.

Punkarn; sa:
En dag vill jag dock bo så att jag ska kunna stå på trappen med kallingarna i knävecken och smälla av hagelpåken -och ingen ska varken se eller höra mig!

Nu kan jag göra det! Idag fick jag nycklarna till vårt torp, utanför Unbyn mitt emellan Boden och Luleå. Knotten hälsade i och för sig oss varmt välkomna :)

Hur går det för dig i Piteå, Chinerunner?
 
På torpfronten intet nytt! :)

MAO Han har inte hört av sig ännu.
Vilket jag tycker är ett svar även det.

Jag har funnit ett till torp i en annan bondby som är till salu.
Jag har gammla skulder från ett handelsbolag som slutade tokigt, så jag kan inte ta ett banklån.
Jag smider på tanken att be någon afärsman köpa det torpet och långtidshyra ut det till mig mot förtjänst.

Då blir ju 2 personer lyckliga.

Jag av livskvalitet och han av pengar :)

Men men, livet är en spännande resa.
Planerar en tälttripp i luleå skärgård just nu.
Det går ju så bra med turbåtar i år.
Skulle vara rätt skönt att ligga i midnattssolen och meta ute i havsbandet i nåt gammalt fiskeläge.

Jag släpper inte denna tråd om det så ska stå min dödsannons i den så småningom :)

Lev väl!
Patrik
 
Re: Re: Närmare vildmarken.

brandmansmicke; sa:
Nu kan jag göra det! Idag fick jag nycklarna till vårt torp, utanför Unbyn mitt emellan Boden och Luleå. Knotten hälsade i och för sig oss varmt välkomna :)

Hur går det för dig i Piteå, Chinerunner?

Nå Micke låt oss höra din försommar rapport :)

Hur går torparelivet i Unbyn?

(Persön är min barndoms by)

/Patrik
 
För dryga 10-talet år sedan fick vi möjlighet att flytta ut till mina föräldrars sommarstuga i en liten havsvik strax utanför Luleå. Valet var ganska enkelt och ungarna var också med på noterna och pådrivare. Efter mödosam om- och tillbyggnad, fixande med borrbrunnar och avlopp och allt sånt kan vi konstatera att det helt klart var högsta vinsten i alla fall.

Livskvalitet kan mätas på många sätt allt efter individens smak och tycke. I mitt fall handlar det i alla fall om att kunna vakna på morgonen, naken kunna gå ut och pinka i diket för att sen sitta i solen på verandan och titta ut över havet och njuta av morgonkaffet!

Hoppas att det funkar för dig, Patrik! Ett torp, en stuga eller nåt liknande är definitivt nåt att sträva efter för att vårda själ och hjärta i.
 
Re: Re: Re: Närmare vildmarken.

chinerunner; sa:
Nå Micke låt oss höra din försommar rapport :)
Hur går torparelivet i Unbyn?
(Persön är min barndoms by)
/Patrik

Myggigt! Kanske tom mer än jag tidigare trott. Men det är väl ett myggår i år och det börjar ge sig lite nu. Som alltid är det en hel del att stå i när man flyttar till nytt boende.

Torp är väl en defintionsfråga, men vår norrbottensgård står ensam i skogen/utkanten av några ängar, så rätt så torpigt är det.

Vi började med att bryta upp golv för att dränera om under. Massa fix och dona. Ett antal träd ska tas ned omkring huset. Måste fixa ved till höstens och vinterns eldning (två eldstäder som ska hållas varma). Det jag gillar allra mest till skillnad från vårt tidigare boende är stillheten. Endast när någon mc-cross-åkare förvirrat sig upp mot "vårt" berg så hör vi motorljud. Annars är det lungt och tyst, fågelsång och vindens ljud i träden.

http://www.utsidan.se/medlem/album/visa.htm?ID=11933
 
Nu är det kanske på gång.

Jag fick idag tag på afärsmannen som brukar köpa in villor för uthyrning.

Han var väldigt upptagen, men jag pressenterade mitt förslag lite snabbt.

Han sade -Kom förbi min firma på måndag så tittar vi på det dära.

Så nu kan det vara nära.

torp.jpg


Lev väl!

Patrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sindre Enkel duschlösning för torp m el men utan vatten Bo och sova 11

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...