Torp

Jag har idag talat med en man som äger ett torp.
Jag ringde upp honnom och frågade om jag får hyra det av honnom.
Jag visste redan att det stod obebott.
Han sade att vi kommer säkert att kunna komma överens om något.
Så förhoppningsvis bor jag i ett torp i en by innan första maj.
Kåtan går att resa på gården.
Snickarboda med vedkamin.
Vedkamin i köket.
Vandringsbara skogsvägar och stigar åt flera håll.
Jaktstugor på dagstursavstånd.

Äntligen verkar jag slippa vara en utsidan-snubbe i lägenhet.

Ville bara dela detta med er.
Min glädje är så stor.

Skriv gärna om era naturboenden, det är trevligt att höra.

Lev väl!
Patrik
 
Stort grattis chinerunner. Förr eller senare tar jag mig också bort från den lägenhet och stadssmet jag sitter i. Tillsvidare får andningshålet vara vandringar och skärgårdsvistelser.

Raskesven
 
Tack Raskesven.

På tal om skärgårdsvistelser så innebär detta att jag antagligen måste sälja segelbåten.
Jag har inte råd att underhålla alla saker jag tror mig behöva :)

Men får jag hyra detta ställe så är din kåta välkommen på min tomt *löfte*.

Patrik
 
Grattis Patrik, jag tror att du kommer att vara mycket nöjd med ditt val.. Själv så flyttade jag ut i skogen/landet för snart 3år sedan, har inte ångrat mig en sekund... byte från spårvagnsgnissel till fågelkvitter...
 
Gratulerar!
Vi vill alla den vägen vandra... Avundsjukt kommer jag att sitta i min lägenhet och tänka på ett eget torp, i skogsbrynet...: )
 
Grattis..
Om du inte skulle trivas så är det bara att ta dig in till sthlm city en lördag så vet du igen varför du ville bo där.. =D
Ja, ja lycka till!
 
Livskvalite

Grattis Chinerunner! För att piffa upp stämningen en smula så skaffa dej ett gammalt badkar och en vedeldad vattenkokare på en så där hundra liter. koka upp vatten och hinka över till karet, tillsätt några nävar granbarr, en kall öl i näven. Och gör det gärna sent en sommarkväll till myggornas muntra surr och ta dej en funderare på varför du bor i stan.;)

Hälsningar från Jocke i Rödåsel...
 
Stort GRATTIS!!!

För att citera en barnvisa från 70-talet:

"Varför ska man bo i en stad?
Dålig luft och ingen glad!
Ingen glaaaad...."
 
Ja vad säger man?

Grattis såklart, hela mitt utbildningsval bygger på möjligheten att bo i glesbygden och få vara ifred. Långt från brunt slask och asfalt.
/A.
 
Närmare vildmarken.

Grattis Chinerunner!

Det blir säkert bra därute! Själv bor jag i stan och trivs för tillfället med det, men har också en stuga på vischan att retirera till när själsnöden i stan kryper på mig. Ensamvandringar är ju också ett bra batteri för anden.

En dag vill jag dock bo så att jag ska kunna stå på trappen med kallingarna i knävecken och smälla av hagelpåken -och ingen ska varken se eller höra mig!

Tills dess...

Hälsningar Punkarn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sindre Enkel duschlösning för torp m el men utan vatten Bo och sova 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.