Karrimor och garantier.

andreasgiant@hotmail.com (Andreas)

Gäst
För några år sen köpte jag en uppsättning cykelväskor från det anrika engelska företaget Karrimor genom en återförsäljare i Sverige.
Väskorna som inte tillverkas längre har funkat bra i ur men synnerhet i skur. I somras fann jag dock ett fabrikationsfel på en av väskorna varvid retur skedde. Inga problem trodde jag för Karrimor utlovade skriftligen livstidsgaranti på grejorna. Men oj vad fel jag hade för ännu idag lyser väskorna med sin frånvaro. Karrimors representant i Sverige förefaller ha tappat kontakten med fabriken i England dit väskan skickats för rep. En märklig historia. Men kanske ändå inte om man ser det hela mot bakgrundsuppgifterna om att Karrimor har haft problem inom företaget. Jag kommer i alla fall efter diverse turer och krångel att få en kreditering på de saknade väskorna. Och som sagt var det är inte bara i England som det tillverkas cykelväskor för dåligt väder.......
 
Bra karrimorgaranti

Jag har goda erfarenheter av Karrimors garanti, även om det var 5 år sedan jag behövde nyttja den. Under en tur sprack blixtlåset och jag fick snabbt en ny väska av senaste årsmodell. Butiken där jag köpte väskorna är
Fjällskog i Uppsala (http://www.fjällskog.se).


Men jag hoppas att du får tillbaks din väska snart.


/Niklas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...