Sovsäck från Roberts Outdoor Equipment

avslutad210712; sa:
För att minska vikten (på plånboken...) och för att slippa frysa kommer jag nog att köpa ny sovsäck till sommaren och enda sättet är att gå över till dun.

Är därför nyfiken på hur Ni som har Roberts säckar tycker att de är nu när Ni förhoppningsvis använt dem lite grann. Är framför allt voyager light som är intressant.

Vad tillkommer på deras priser - frakt såklart och gissningsvis moms också eller?

Tänkte vara ute i god tid.
[Ändrat av avslutad210712 2006-01-09 kl 12:30]
Ingen aning vad som var fraktkostnad resp. pris på säcken 177 euro för Vozager Super Light 400... och jag är fortfarande nöjd (har dock inte haft så många nätter i säcken. 15?). Är fortfarande nöjd.

/Håkan
 
Jag minns inte vad frakten kostade heller, men det fanns två alternativ och ska du ha säcken till sommaren ska du be att få den med vanlig befordran vilket kostar typ hälften.
 
Jag har mejlat fram och åter med Roberts och om ekonomin tillåter ska jag snart beställa en vintersäck.

Det blir en Makalu 1100 LW. Normal vidd men +7 centimeter på längden, samt halvvägs dragkedja.

Den skulle pynta 3549 riksdaler med frakt hem till dörren :) Ganska bra pris för en seriös vintersäck -26/-33 som väger cirka 2 kilo!
 
Jag upprepar vad jag skrivit tidigare: ta en kort semester i Polen och passa på att vara förbi i Gdynia och handla på plats, så slipper man moms bl a. Dessutom är Polen ett billigt och trevligt land, och en inkörsport till resten av öst-(central-?)europa. Herr Robert himself är dessutom en trevlig kontakt.
 
Tjena Björn!
När jag beställde grejerna så kostade det kring 300 spänn i frakt har jag för mig. De är dock flexibla, jag tyckte jag kunde få rabatt när jag beställde så mycket, vilket jag också fick. Grymt nöjd med dunjackan och expeditionsvantarna, fast jag vet inte riktigt när jag ska använda dom, lite overkill för mina vinterturer, fast gosigt :D

Förövrigt hälsa alla på jobbet och hoppas allt går bra!
/nisse

Håkan K; sa:
avslutad210712; sa:
För att minska vikten (på plånboken...) och för att slippa frysa kommer jag nog att köpa ny sovsäck till sommaren och enda sättet är att gå över till dun.

Är därför nyfiken på hur Ni som har Roberts säckar tycker att de är nu när Ni förhoppningsvis använt dem lite grann. Är framför allt voyager light som är intressant.

Vad tillkommer på deras priser - frakt såklart och gissningsvis moms också eller?

Tänkte vara ute i god tid.
[Ändrat av avslutad210712 2006-01-09 kl 12:30]
Ingen aning vad som var fraktkostnad resp. pris på säcken 177 euro för Vozager Super Light 400... och jag är fortfarande nöjd (har dock inte haft så många nätter i säcken. 15?). Är fortfarande nöjd.

/Håkan
 
Strykarräven; sa:
Jag upprepar vad jag skrivit tidigare: ta en kort semester i Polen och passa på att vara förbi i Gdynia och handla på plats, så slipper man moms bl a. Dessutom är Polen ett billigt och trevligt land, och en inkörsport till resten av öst-(central-?)europa. Herr Robert himself är dessutom en trevlig kontakt.

Määh... uppmanar du nu till varusmuggling också!?
Det är inte så lätt för övrigt även om det låter lockande. Jag är mycket osäker på om det går att handla utan moms (polsk moms alltså). Det kanske går att köpa en privat säck av skräddarn möjligen, men annars får man nog betala samma moms som om man beställer hemifrån...

Frakten gick på 34 eller 20 Europeiska daler beroende på hur brått man hade. Själv råkade jag få lyxfrakt till budgetpris, men det gick inte så snabbt ändå eftersom det levererades till min hemadress när jag var på jobbet varpå leveransen kördes tillbaka - inte till mitt ordinare postkontor på ICA utan - till närmast postterminal...

Detta gjorde ju att det tog ett par dagar extra innan jag lyckade hämta ut paketet. Jag hade dock ingen som helst brådska egentligen.
 

avslutad210712

Gäst
schweingaard; sa:
Tjena Björn!
När jag beställde grejerna så kostade det kring 300 spänn i frakt har jag för mig. De är dock flexibla, jag tyckte jag kunde få rabatt när jag beställde så mycket, vilket jag också fick. Grymt nöjd med dunjackan och expeditionsvantarna, fast jag vet inte riktigt när jag ska använda dom, lite overkill för mina vinterturer, fast gosigt :D

Förövrigt hälsa alla på jobbet och hoppas allt går bra!
/nisse

Kom tillbaka Luleå så får du bruk för allt. -22 idag *L*.

Jadå skall hälsa alla på jobbet och hoppas det går bra med ditt konstiga programmerande *S*
 
avslutad210712; sa:
Kom tillbaka Luleå så får du bruk för allt. -22 idag *L*.

Jadå skall hälsa alla på jobbet och hoppas det går bra med ditt konstiga programmerande *S*
F*rbannat! Här i Umeå håller det på att bli varmt, just som jag tagit fram min vintersäck för att testa. Suck, bara att vänta en säsong till då...



Varusmuggling, det var det fräckaste. Står det inte i någon EU-lag hur många liter gåsdun jag får frakta för privat bruk? Skulle tippa på 130L 700+fp, grovt uppskattat... Snart kommer charterbussarna att gå varma över gränsen till Polen när svenskarna upptäcker vodka för 20 spänn litern och dunsäckar för 1/3 av priset hemmavid.
 
Såja, såja, det blir inte varusmuggling nästan hur man än gör, men köper man utan moms blir det nån slags skattebrott.

Men som sagt, momsen påverkas inte av om man handlar på plats eller på distans i det här fallet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thomas.vastervik Roberts sovsäck Bo och sova 6
Tingelieng Sovsäck från Roberts för kvinna Bo och sova 19
Maxplosive Reinventing the sovsäck... Bo och sova 1
Vandringsstav Järnnätter och sovsäck Bo och sova 46
JannicaBonn Fråga till alla sovsäcksexperter Bo och sova 2
Mike92 Söker ny sovsäck efter Haglöfs Spacelite -1. Bo och sova 5
s4ph1r3 Förvara sovsäck i källaren Bo och sova 13
paddlaruppåner Sovsäck Sydvang erfarenheter sökes Bo och sova 3
såg Sovsäck minus 5 comfort. september ocktober Bo och sova 4
vandrariskogen Sovsäck som kan användas för +10 grader och -5 grader? Budget ca 800kr. Bo och sova 13
fredrik.lillbacka Undvika att få blöt sovsäck Bo och sova 3
Wasa01 Erfarenhet av Urbergs 2 season sovsäck Bo och sova 2
HanSolo Sovsäck - vilka kan komprimeras mest? Bo och sova 16
jonash75 Vilken sovsäck behövs för vårvintertältning i tipi med kamin Bo och sova 6
Tomppen Ny sovsäck, svårt att bestämma temperatur Bo och sova 6
Friluftsknutten Dags att uppgradera utrustning! (tält + sovsäck) Bo och sova 7
chala Sovsäck för -30ºC och lägre! Bo och sova 14
hsp Tvätta sovsäck runt huvudet Bo och sova 16
petersundqvist Sovsäck Denver Redstar Bo och sova 3
Joell Kompressionspåse till marmot hydrogen sovsäck Bo och sova 12
Rådfrågar Mått? Bo och sova 3
Erker Råd om ny sovsäck i fjällen Bo och sova 53
WilliamGurebo Tlimit för sovsäck i fjällen? Bo och sova 6
kmsellin Vilken temp tror ni denna kombo av sovsäck klarar? Bo och sova 14
bluePeter18 Tips för hopkopplingsbar sovsäck/quilt Bo och sova 0
Ooscar Byta till varmare sovsäck eller förstärka med quilt? Bo och sova 8
MaSt Sovsäck och liggunderlag för optimal komfort Bo och sova 5
carfly Prisvärd sovsäck för +10 grader? Finns dun, eller bara syntet? Bo och sova 17
imman Hydrogen vs Lite Line 400 Bo och sova 3
Bearik Sovsäck i bomull? Bo och sova 8
Nito Alternativ till Aegismax UL sovsäck som inte kostar mer än det dubbla? Bo och sova 22
nordd Hjälp mig välja sovsäck! dun/syntet? Bo och sova 6
jonash75 Tips på sovsäck Bo och sova 10
k.a.ll.e Möjligt att rengöra ytmögel sovsäck? Bo och sova 8
simonh Mammut Nordic Down Bo och sova 24
behedwin Packa Sovsäck och UQ - komprissionspåse men vilken och hur? platt packet Bo och sova 1
utsidannor Tips på sovsäck, cirka 800 kr och lätt om möjligt Bo och sova 7
Sannapaulinus fukt i sovsäck vinterturer Bo och sova 77
buffy2 Marmot Trestles Elite 20 på vintern? Bo och sova 5
Mr7932 Sovsäck råd Bo och sova 7
tango Sovsäck tresäsongers tips? Bo och sova 10
vandrafjäll Någon som vet vilken sovsäck min fru fyndade på loppis Bo och sova 17
Scoutmamman Tips på sovsäck, runt 1000 kr och liten packvolym Bo och sova 21
Silver Fang Hjälp med sovsäck Bo och sova 12
Silkofskin Marmot Angel fire eller Teton? Sovsäck för damer Bo och sova 8
Moga Myggnätslösning till sovsäck(-söverdrag)? Bo och sova 19
Villmarking Syntetisk 3 säsongs sovsäck (max 1500kr) Bo och sova 12
Alternativ till sovsäck? Bo och sova 8
Troll 3 Sovsäck Western Mountaineering Terralite Bo och sova 7
randomnilla Sökes: Tips ang. tält, liggunderlag och sovsäck för relativ nybörjare Bo och sova 26

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.