Snugpak travelpak traveller 1 eller 2

Jag vill köpa en kompakt och lätt sovsäck till trekking i Sverige under vår/sommar/höst.
SNUGPAK har det jag behöver men nu är jag väldigt osäker om de komfort temperaturer de skriver stämmer.
Någon som har erfarenhet av att använda någon av följande och kan bekräfta att temperaturerna är korrekta?
Snugpak travelpak 1 har en komfort temperatur på 7°C
Snugpak travelpak 2 har en komfort temperatur på 2°C
 
Jag och livskamraten har varsin Traveller med komforttemperatur 7 grader.
Helt ärligt, om man har med den som övernattningssäck när man sover över hemma hos någon, är den ganska sval även i normal svensk inomhustemperatur. Brukar ofta försöka låna oss nån extra filt ifall vi vaknar och fryser. Det är ingen supervarm säck alltså, tycker vi. Normalvarma/normalfrusna i övrigt.
 
Sommarsäck

Jag har Traveller och den fungerar inomhus och vid "normala" inomhustemperaturer. Jag är inte heller speciellt frusen av mig.
Efter en tids användning hittade jag Snugpak Travel Blanket och använder den som förstärkning och då snackar vi annat läge.
Det funkar riktigt bra för mig även om jag inte sovit i minusgrader.
"Filten" verkar vara någon sorts variant på den militära Woobien.
Den är liten, lätt och ungefär lika stor som de tidigare nämnda sovsäckarna när den är packad.
 
I början av min vandringstur fick jag en nollgrades säck av en en vänlig släkting. Nattkylan i den gjorde att jag köpte en -5° säck för kunna sova ute i tält och vindskydd vår som höst.
Det är också rekommendationen på en fjäll sommarsäck. Inte utan grund.

go tur
 
Tack allihopa för svaren!
Då kommer jag leta vidare och hitta en bättre sovsäck som klarar lägre temperaturer :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...