Beställa Tarptent, intresserad?

Ja, jag lessnade också lite på att vänta på Tarptents info. Nu har det gått såpass lång tid att jag börjat jobba "på riktigt" igen, och som det ser ut nu är jag inte ens hemma de kommande tre veckorna. Så, jag kan inte längre ta emot något gemensamt paket. Om någon annan vill samköra så är jag med, men jag kan inte längre vara spindel.

/A.
 
Synd att det inte funkade. Har hört efter lite med Moontrail, men dom hade dem inte som möjliga för inköp. Dom har dock lite annat, som HB, MSR mfl. Ni kan få en speciell mejladress till min "kontaktperson" om ni är intresserade. Där går köpet garanterat snabbt och blir billigare än 10 % rabatt :)

// Jocke
 
Ett tips för er som tröttnat på att vänta är att kolla på ebay.com. Jag köpte ett helt nytt Tarptent Contrail från Hong Kong förra veckan för $150 US och då ingick frakten, slapp även betala moms:) Ett riktigt klipp! Har bara hunnit sätta upp det på trädgården, men det ser riktigt fint ut. Lätt att sätta upp, rymmligt, låg vikt och liten packvolym. Ett riktigt höjdartält, so far, med andra ord.

//B.E
 
B.E; sa:
Ett tips för er som tröttnat på att vänta är att kolla på ebay.com. Jag köpte ett helt nytt Tarptent Contrail från Hong Kong förra veckan för $150 US och då ingick frakten, slapp även betala moms:) Ett riktigt klipp! Har bara hunnit sätta upp det på trädgården, men det ser riktigt fint ut. Lätt att sätta upp, rymmligt, låg vikt och liten packvolym. Ett riktigt höjdartält, so far, med andra ord.

//B.E


Ett höjdartält kan vara ostadigt i storm (förlåt).
Du får återkomma i lämplig tråd (denna tråd är det väl inte)
med fler synpunkter och erfarenheter, t ex:


1) Är det lätt (eller ens möjligt) att pinna ned
tältet i ändarna under kraftiga åskstormar
(inga duschtest här!)

2) Tillräcklig absid för matlagning?

3) Tillräcklig värme under frostnätter?


Hm, rätt många årstider som ska fixas! Nå, det är
inte bråttom.
 
B.E; sa:
Ett tips för er som tröttnat på att vänta är att kolla på ebay.com. Jag köpte ett helt nytt Tarptent Contrail från Hong Kong förra veckan för $150 US och då ingick frakten, slapp även betala moms:) Ett riktigt klipp! Har bara hunnit sätta upp det på trädgården, men det ser riktigt fint ut. Lätt att sätta upp, rymmligt, låg vikt och liten packvolym. Ett riktigt höjdartält, so far, med andra ord.

//B.E

Finns det fler hos samma leverantör? Hittar inget på eBay för närvarande.

Jörgen
 
Finns det fler hos samma leverantör? Hittar inget på eBay för närvarande.

Jörgen [/QUOTE]

Nej jag tror inte det tyvärr. Köpte av en privatperson som sålde div friluftsutrustning.

Kolla på ebay regelbundet så brukar det dyka upp något Tarptent förr eller senare, verkat tyvärr inte vara så jätte stort utbud som en del andra märken men ibland så dyker det upp bra tillfälle.

//B.E
 
Nu har jag i alla fall bestält ett double rainbow med extra innertak/-vägg. Plats 10 i Tarptents.com väntelista. Skickas om 10-12 dagar.
Nu är det bara att hålla tummarna på att tullen har fullt upp med nätspriten så att dom missar mitt lilla paket....
 
Jag tänker också beställa en double rainbow..
Finns det någon kvar som inte redan beställt?
Bor i Umeå.
Det blir en Triple Rainbow nästa år istället.

Henry Shires sa:
Yes, a "Triple" Rainbow is in
works but the timing is a bit up in the air. Mid September--about 3 weeks
from now--is when I'll finish designing it--and then it takes at least a
couple of months to get through the initial production cycle. So..that
means a winter release date--too late, I'm afraid, for this season but
certainly an option for 2008.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.