Gissa position

Vackert panorama! Vilken läcker funktion på hemsidan! Hur många grader spänner panoramat över?

Håller med dig om tältplatser, tältade där själv för ett antal år sedan.

Ok, ny bild. Var är detta? IMG_1559.jpg
 
Visst är det så!

Denna bild är också tagen för några veckor sedan, precis innan myggen kom. Det var en underbar dag nere i tallskogen.
 
Vackert panorama! Vilken läcker funktion på hemsidan! Hur många grader spänner panoramat över?

Att fixa javascriptet för det där var vinterns lilla privata programmeringsprojekt eftersom jag inte lyckades hitta något färdigt script på nätet som gjorde vad jag ville. Jag vet inte hur brett panoramat är, men det borde väl vara strax över 180grader?
 
Jo, det var nog rätt tid att gå i år. Jag hade nästan två veckor med i stort sett myggfritt kanonväder.

Här kommer en lite svårare:
 

Bilagor

  • grus.jpg
    grus.jpg
    32.4 KB · Visningar: 374
Jo, det stämmer till fullo. Kanonfina tältplatser strax nedanför dalmynningen däruppe.

Här finns en bild på hela panoramat, tagen för ett par veckor sedan.

Haha, ursäkta att jag stjäl lite tråd här men jag har ett snarlikt panorama från ifjol, dock med lite sämre väder. Vi måste ha stått högst femtio meter ifrån varandra, du lite högre upp och mer åt väster. :)

http://www.nolbykullen.se/hike/alpan.html

PS. Snyggt skript och framförallt snygg bild!
 
Jo, det är en ganska naturlig 'fotoplats' det där. Jag fortsatte västerut efteråt så bilden är tagen precis efter att jag rundat åsen som sticker ut från Siellacohkka.

Lite mer ledtråd till min bild ovan: Glaciären till höger i bilden ovan har namn från den kända utsiktstoppen snett till vänster bakom fotografen. Här kommer också en bild tagen i samma dal från andra hållet med nämnda utsiktstopp till höger, passpunkten är densamma i båda bilderna (till vänster i första bilden, i mitten i andra bilden):
 

Bilagor

  • mer_grus.jpg
    mer_grus.jpg
    30.9 KB · Visningar: 360
Inget svar eller nya ledtrådar på 4 dagar, då postar jag en ny gissningsbild. Vad är detta för en liten dalgång?
 

Bilagor

  • Gissningsbild.jpg
    Gissningsbild.jpg
    136.2 KB · Visningar: 302
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...