Navigering GPS, karta och kompass

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2016-07-08, 19:42
rois rois är inte uppkopplad

Skillnad mellan olika Tyvek kartor/sjökort

Hej,

Jag letar efter sjökort i Tyvek (eller likvärdiga material) för paddling i Östergötland, ungefär från Gryt till Västervik.

Jag har hittat Utekartan, Calazo och Outdoorkartan. Det är stor prisskillnad mellan dom, så jag undrar vad som skiljer?

Kvalite i materialet, innehåll?
Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 22:31
tango tango är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av rois Visa inlägg
Hej,

Jag letar efter sjökort i Tyvek (eller likvärdiga material) för paddling i Östergötland, ungefär från Gryt till Västervik.

Jag har hittat Utekartan, Calazo och Outdoorkartan. Det är stor prisskillnad mellan dom, så jag undrar vad som skiljer?

Minns inte säkert men det är detaljskilnader - tror en av dem har med sjömärken (på gröna kartan) medan en annan inte. Om du söker finner du säkert min gamla tråd där de två första jämförs och slutar med att jag köpte båda.
Såg nyligen i utekartans reklammail att de erbjuder att göra personliga utsnitt.
Har inte lyckats slita ut någon av mina två varianter ännu.

Kan vara värt att kolla hur ny kartdata de olika leverantörerna har - man vill ju helst inte köpa en "gammal" ouppdaterad karta.

Återkom gärna här och motivera ditt val, till hälp för andra.

/Patrik
Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 07:48
D300 D300 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av rois Visa inlägg
Hej,

Har nyligen paddlat en dryg vecka med både Utekartan och Calazo. Utekartan klarar blöta och vikningar bättre, båda funkar. På ingen av dom stämde markering av fågelskyddsområde fullt ut. Kolla med lst
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.

Logga in

Tips!