Navigering GPS, karta och kompass

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (4 röster). Visningsalternativ
Gammal 2010-11-30, 07:26
niklaz niklaz är inte uppkopplad

Tackar HMR, ska fixas inom kort.

Edit: nu har det brunnit på IT-avdelningen. Vi har filter på jobbet för vapen och porr men att jag inte kan gå in på resmark.se:s sidor var nåt nytt
Edit2: Ah, är det du som är Resmark?

Citat:
Ursprungligen postat av HMR Visa inlägg
Se http://www.bmwklubben.se/viewtopic.php?f=224&t=4722

Det har ingen betydelse om du kör XP eller W7. Går bra att typa om både med 6.13.7 och 6.16.3. Dock skall typ-filen läggas på lite olika platser och/eller registerposten se lite olika ut.

Se även http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=57235
Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 22:31
HMR HMR är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av niklaz Visa inlägg
Edit: nu har det brunnit på IT-avdelningen. Vi har filter på jobbet för vapen och porr men att jag inte kan gå in på resmark.se:s sidor var nåt nytt
Edit2: Ah, är det du som är Resmark?
Finns en hel del offroad MC-porr på min site. Se t ex mc.resmark.se . Fast du kommer ju inte in där....

Så då får jag istället berätta att det är bilder på galna gubbar bland grus & lera. 75% av oss har en Garmin 278 på styret. Resten har 60Cx eller Zumo. De resorna vore nästan omöjliga utan omtypade kartor. Ofta topo-kartor. Grundkrav på våra GPS:er är att man kan tanka upp och visa spår tydligt samt att man kan stänga av idiotfunktioner som automatisk zoomning och automatisk ruttomräkning.
Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:23
slashink slashink är inte uppkopplad

Det är synd att garmin inte har en try before you buy liknande för dessa kartor. Hatar att köpa grisen i säcken när jag redan köpt orginal PRO för Götaland. Är inte rik nog att humpa ut 1600 utan att känna av det flera månader efteråt.

Tråkigt nog finns det bara en webbtjänst man kan vända sig åt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20.

Logga in