klätterområden i jönköping????

Klätterområden i Småland?

Well, i Jönköpingstrakten kommer jag bara på, vad heter det, Taberg? Rätt junkigt, vill jag minnas att det var, sist jag var där. Har annars i småland klättrat en del i västervikstrakten (silverberget vid "överum", tror jag det heter, är en pärla), så har man bil kanske det är värt ett besök? Det finns en klätterklubb i Jönköping, som du säkert kan få kontakt med, och de håller på med en guide över klättring i Jönköping, men som jag minns det var det rätt sparsmakat.

Lycka till.

/Kotten
 
Självklart finns det klippor i Jönköping med omnejd.Största klippan är Tolarp och ligger vid Hisingsängen (hisingstorpsvägen)vid bussvändhållplatsen kör mot Tolarp, och i tredje svängen tar du höger klippan dyker upp på vänster sida. Graderna ligger från 6- till "insane" hårt. Hoppas du hittar!!!
 
Finns en del!

Jovisst,,Tolarp är som sagt helt ok! Taberg funkar beroende på vart man klättrar. Ganska löst och skitigt på sina ställen bara. Vattenledningsparken är oxå ett alternativ,, och det finns mer bara man tar sig lite tid att leta.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.