Tejp att tejpa skalbyxor med samt sytips skalmaterial

Jag ska sy in och om ett par Klättermusen skalbyxor och undrar var man hittar tejp så jag kan få sömmarna hyfsat täta efter justering. Jag behöver nog ca två meter.

Är hyfsad på att sy men tar gärna allmänna tips på söm osv. Materialet är något stretchigt (Cutan tror jag KM kallar det). Ska sy in insida lår och korta byxorna då de strl M jag haft många är är ganska enormt stora, möjligen tänkt för stora klätterskor eller annat.
 
Vet du att det funkar? Jag har kört med tejp för fallskärm på ett tunt liggunderlag och det har släppt lite i kanterna efter några år men slitaget på insida lår i ett par brallor borde bli ganska stort. Hade för mig att det finns tejp som man värmer fast men kanske har fel.

Kolla på spinnakertejp hos en båttillbehörsfirma eller på nätet t ex Hjertmans.se eller seasea.se m fl.
 
Vet du att det funkar? Jag har kört med tejp för fallskärm på ett tunt liggunderlag och det har släppt lite i kanterna efter några år men slitaget på insida lår i ett par brallor borde bli ganska stort. Hade för mig att det finns tejp som man värmer fast men kanske har fel.

Nu har du ju hittat det du vill ha, men jag har lagat många jackor och byxor med spinnakertejp och det har suttit felfritt genom tvättar och annat slitage.
 
Nu har du ju hittat det du vill ha, men jag har lagat många jackor och byxor med spinnakertejp och det har suttit felfritt genom tvättar och annat slitage.

Måste finnas olika typer. Jag lagade en reva i en dunjacka med spinnakertejp i vintras. Från Hjertmans faktiskt. Lossnade helt i tvätten. Nu klarade det sig ändå, för det var ett litet hål och jag följde det råd jag fick i butiken och pillade in en lapp som fäste från baksidan så att säga. Den lappen satt kvar och tätade även om limmet släppt, så det var bara att smälla på en ny lapp på utsidan.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...