Kajakform "plugg" hyres/köpes!!!!

  • Trådstartare halloforsgren@hotmail.com (Henrik Forsgren)
  • Start datum

halloforsgren@hotmail.com (Henrik Forsgren)

Gäst
Söker efter havskajakform för egen tillverkning i glasfiber. Tacksam för tips!!
 

hans.friedel@suravision.se (Hasse Friedel)

Gäst
Olagligt

Tja om du skall plasta en kajak själv måste du ha tillverkarens/konstruktörens tillstånd. Tyvär är det vanligare än man tror att även större tillverkare snor se bara tråden längre ner om Mariner kajaken som blivit kopierad 2 ggr. Oftast blir kopiatorn den som blir surast när någon kopierar honom det är väl det dåliga samvetet som gnager.


Även bland "seriösa konstruktörer" snos det en hel del trist det med. Jag förstår inte hur man kan lära sig någonting om man bara kopierar andras arbeten.


Att bli inspirerad tycker jag är en helt annan sak man kan tex. bli inspirerad att rita en kort och tjock kajak eller en lång och smal.


En sak till även fast det ser enkelt ut att plasta är det faktiskt ett hantverk att plasta. Det är lätt att plasta en 40kilos kajak men svårare att plasta en 25kilos kajak.


Hade du tänkt skaffa tillstånd blir jag förståss glad.


Vill man bygga en polyester kajak kan man göra en enkel form av massonit som man vaxar, och spacklar radier i skarvarna. Hör av dig om du är intresserad
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nisse. Kajakplats hyres Göteborg(alt. 2:a hand) Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.