Nybliven kajakledare önskar hyra båt i Uppsala

  • Trådstartare fredrik.wik@layher.se (Fredrik Wik)
  • Start datum

fredrik.wik@layher.se (Fredrik Wik)

Gäst
Hejsan!


Jag heter Fredrik Wik och är på jakt efter en kajak att hyra i sommar. Jag gick tillsammans med en kompis en av Friluftsfrämjandets kajakledarkurser förra sommaren och skulle vilja ge mig ut på vattnet igen. För närvarande har jag inte riktigt möjlighet att köpa en kajak, men jag tänkte höra om någon har en för tilfällig uthyrning. Eller om ni känner till någon annan i Uppsala/Norra Stockholms-området som kan hyra ut hyggliga kajaker. Till att börja med rör det sig om ca en vecka under sommaren. Jag skulle föredra att hyra en VKV Lisa eller motsvarande framför de som finns hos Friluftsfrämjandet här i stan (Uppsala).


Tack på förhand!
/Fredrik Wik
fredrik.wik@layher.se
 
Kanotcenter i Östhammar

Kanotcenter i Östhammar (ca en timme med buss från U-A) hyr ut kajakter, bla VKV och Trapper. Då kommer man även direkt ut i skärgården istället för att plaska omkring på Ekoln ;-). Jag bor i Uppsala och har valt att förvara min kajak därute, dels pga närheten till skärgården dels pga svårigheten att hitta en bra kajakplats i Uppsala. (Om du känner till någon möjlighet till uppläggningsplats i U-A får du gärna kontakta mig...)


Ha en trevlig kajaksommar!


Fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.