TV4 spelar in överlevnadsserie

Jo det stämmer. Slutklämmen var brutal minns jag. Tror t.om en av dom drog på sig vattenförgiftning

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
 
det bästa "dokusåpa" jag sett var Camp Malloy som sändes 2003, där det gick ut på multisport, orientering och fysiskt tuffa uppdrag i Australien, men det blev bara en säsong. Någon som kommer ihåg det?

/R

Då skulle jag vilja kontra med NRK:s "Ingen grenser" som sänts två säsonger och precis spelats in för ytterligare en. Lars Monsen tar elva funktionshindrade norrmän 50 mil på en månad... Klart sevärt!

Säsong 1:
http://tv.nrk.no/serie/ingen-grenser/muhh50000110/sesong-1/episode-1
 
Vilket även spelats in två säsonger med Svenskar under namnet "Mot Alla Odds"

"Mot alla odds" är inte ett bra program - det är ett skitprogram... Där måste man plötsligt ta till knepet med lejon och konstiga länder för att göra det "intressant". Dessutom är de svenska deltagarna gnälliga mesar... "Ingen grenser" känns genuint och det genomförs i Sverige och Norge.
 
det bästa "dokusåpa" jag sett var Camp Malloy som sändes 2003, där det gick ut på multisport, orientering och fysiskt tuffa uppdrag i Australien, men det blev bara en säsong. Någon som kommer ihåg det?

Det blev ju bara pannkaka av alltihop eftersom alla var så "sportsliga" att de röstade ut den som var sämst istället för den som var största hotet...

Det hade nog kunnat bli bra om alla hade fokuserat på att försöka vinna, med alla tillgängliga medel.
 
det bästa "dokusåpa" jag sett var Camp Malloy som sändes 2003, där det gick ut på multisport, orientering och fysiskt tuffa uppdrag i Australien, men det blev bara en säsong. Någon som kommer ihåg det?

/R

Kommer ihåg och jag såg reprisen som gick för ett par år sedan. Helt enig med dig. Riktiga tävlingar och mindre fokus på intriger och annat tjafs. Kanske det bästa TV4 gjort någonsinn. Det var väl därför det las ner.
 
Jag såg precis första avsnittet av "Naked and afraid", en överlevnadsserie som producerats av Discovery channel.
Programmet går ut på att två personer med överlevnadskunskaper (en kvinna och en man) släpps nakna i en utmanande miljö med endast en pryl var. Dessa personer skall sedan överleva i 21 dagar. I första avsnittet blev dom släppta i sydamerikansk regnskog med endast en machete och tändstål. Väldigt underhållande och det kändes inte tillrättalagt....
 
Va de inte Tröjtiger som hade hand om det?!
Ne tacka vet jag Robinson första säsongerna. De va tv de. Elr så va jag bara liten.

Mobbingsson är en märklig form av överlevnad om du frågar mej. I en överlevnadssituation bör man hjälpas åt och inte konkurera. Var det inte en kvinlig officer som deltog något år och försökte få gruppen att hjälpas åt och samarbeta men hon blev snabbt utröstad.
Mobbingsson är med ett spel i diplomati där det gäller att bilda taktiska pakter dock under läge med begränsat med mat.

/Patrik
 
Jag såg precis första avsnittet av "Naked and afraid", en överlevnadsserie som producerats av Discovery channel.
Programmet går ut på att två personer med överlevnadskunskaper (en kvinna och en man) släpps nakna i en utmanande miljö med endast en pryl var. Dessa personer skall sedan överleva i 21 dagar. I första avsnittet blev dom släppta i sydamerikansk regnskog med endast en machete och tändstål. Väldigt underhållande och det kändes inte tillrättalagt....

Men det var inte heller idrottskändisar utan naturerfarenhet, utan s.k. överlevnadsexperter!

Det här konceptet liknar "alone-in-the-wild" på Discovery, där kändisar släpps ut i exotiskt miljö

http://www.discoveryuk.com/web/alone-in-the-wild/
 
Mobbingsson är en märklig form av överlevnad om du frågar mej. I en överlevnadssituation bör man hjälpas åt och inte konkurera. Var det inte en kvinlig officer som deltog något år och försökte få gruppen att hjälpas åt och samarbeta men hon blev snabbt utröstad.

Han skrev "de första säsongerna". Då hade det ännu inte hunnit bli det där intrigerandet som sen blev Robinsons kännetecken.

Det jag tycker är intressant med Robinson är att det är typexempel på hur man INTE ska göra:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
outdoorsman Ny överlevnadsserie - Discovery channel Överlevnad 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...