skärgården i sommar

Bohusläns skärgård i sommar

Hej alla!
Jag funderar på att i sommar åka på en helgtur till skärgården i två dagar för att fotografera klippor och stenar som går ut i vattnet. Har ni några bra tips på vart man ska bege sig? Jag har kollat upp vandrarhem i bohuslänstrakten och funderar på att åka till Björkö, Tofta gård eller Fjällbacka Välö och ta båtarna till Väderöarna. Någon som varit där och vet var smultronställerna finns? Någon som kan rekomendera några andra bra ställen?
Tack på förhand.
/Johanna
 
Senast ändrad:
Det finns vandrarhem på Hållö, Smögen och Hunnebostrand.

Då har du Ramsvik, Tryggö, Smögen och Hållö inom räckhåll (utan egen båt). Klippor och stenar i överflöd.......
 
Hej!
Tack alla för era tips. Jag har kolla upp alla de olika platserna ni tipsa om och föll för Hönös nationalpark. Jag har nu bokat min resa med både tåg och vandrarhem och jag kommer även att hyra kajak hela helgen så att jag kan leta upp fina platser att fotografera på när ljuset är som finast.
Tack. Ha en bra sommar!
/Johanna
 
åland

Det finns inget vackrare än Kökar i Ålands skärgård, där finns ALLT...
I Juli är det otroligt vackert där.
 
Ramsvikslandet i smögen är ju välkänt i fotokretsar som ett väldigt vackert ställe. Värt att kolla upp!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslxyz Vår/Sommar 2006, Sverige Fotomotiv 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...