Fins de inga stora nowboard skor??

tjaa jag har storlek 46 på fötterna men nästan alla snowboard skor är för små i storleken...
har tästat 48 i en affär men dom va för små.. finns väll typ inga större någon som vet?
eller har nån sko och rekomendera........
kanske finns någon 48 som inte är jättesmå i storleken..
 
Är du säker på att 48 är för små? Om du har tur så var de kanske inte det (det låter märkligt eftersom du har 46 i vanliga skor). Ofta känns skorna för små innan de är helt knutna och knäppta och stängda och allt vad man ska göra. Foten dras bakåt i skon när de är knäppta och det är då de ska passa. Så testa att dra åt och se om det hjälper, om du inte gjorde det förra gången.

Om du har möjlighet, gå till en affär där de är vana att hjälpa till med att prova ut boots/pjäxor, så kanske de kan hjälpa till med förslag. Om du inte har haft snowboardboots eller pjäxor innan kan det va bra att få lite hjälp för att få till det där med storleken. Olika märken är olika i passform så ett annat märke kanske passar.

(Orkade inte kolla alla märken, men hittade 48 som max på ett märke, tyvärr... Men fråga nån shop?)

lycka till du!
 
tjaa jag har storlek 46 på fötterna men nästan alla snowboard skor är för små i storleken...
har tästat 48 i en affär men dom va för små.. finns väll typ inga större någon som vet?
eller har nån sko och rekomendera........
kanske finns någon 48 som inte är jättesmå i storleken..

Haft samma problem... jag har bara knatat runt o letat o letat, till slut e det alltid nån jäkla butik som har... dock måste jag fråga vilken bräda åker du på med tanke storleken på fötterna, alla vanliga brädor jag åkt på kan jag inte ta ett djupt tåskär på för då åker bootsen ner istället för stålkanten på brädan vilket orsakar ett skönt "magpladask" sjuukt irriterande... då för mig har det alltid blivit K2 brädor, dom gör jäkligt breda brädor...
 
Ah...har samma tåskärsproblem! Men jag tänkte typ...kanske kan höja foten från brädan en bit med nåt...istället för att tjacka en ny bräda? What do you think?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Antero83 Stora storlekar Snowboard 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...