Gissa position

Tack Calle :)

Så bevæger vi os over i en lidt anden kategori, den verdensberømte "Golden Gate Bridge" over San Francisco Bay kender vist næsten alle, . . . , men hvor finder vi den noget mere beskedne udgave af
"Golden Gate Bridge" i fjeldet ?

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 

Bilagor

  • IMG_5807_golden_gate.jpg
    IMG_5807_golden_gate.jpg
    27.5 KB · Visningar: 304
  • IMG_5807.jpg
    IMG_5807.jpg
    80.8 KB · Visningar: 308
Likheten är ju slående. Visste inte att amerikanarna fått inspirationen här!

Jag tror vi ser bron över Suollunåjvjåhkå, väster om Pieskehaure.
 
Trevligt med brobilder!

Här kommer en stenig dalgång, välbekant hoppas jag. Och vad heter kullen vid horisonten?
 

Bilagor

  • foto0042.jpg
    foto0042.jpg
    58 KB · Visningar: 287
Nja, för mig var det inte så lätt eftersom jag inte har varit där (ännu) men kartstudier kring ökänt steniga dalgångar underlättade.

Jo, jag känner att jag också gissar rätt lite för ofta i förhållande till storleken på min bilddatabas. Här kommer därför en kanske något sämre bild än medeltalet...

Lunch har just inmundigats, vid vilket vattendrag?
 

Bilagor

  • Picture 116_liten.jpg
    Picture 116_liten.jpg
    256.2 KB · Visningar: 278
Den röda vattenpumpen ledde mig på rätt väg...
Du sitter vid brofästet vid bron ut till Abiskojaurestugorna, pumpen är deras och förser stugorna med vatten.
Vattendraget är den sammanflutna strömmen av Boazojohka ock Kamajåkka. Här är en egen bild på platsen och dess vattenpump:
Abiskojaure.jpg
///Claes
 
Kan vi ha traskat ca en halv dagsmarch söderut så att vi befinner oss mellan Rádujávri och Miesakjávri?

Snabbt och korrekt gissat. Trodde den skulle vara lite knepigare eftersom den inte ligger precis vid leden och dessutom inte är så välanvänt (tror jag). Tog mig c:a 20 minuter att trassla mig över där. Man får passa sig för dom sedement"bollar" som ser precis ut som stenar, med sjögräs och allt... men som upplöser sig i tomma intet när man försöker gå på dom.

Nu blev det lite ping pong.... bollen tillbaka dill dig Tobbe!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.